The `Badass` female fighters: Media representations of Kurdish women in Kobane
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
15 Eylül 2014 tarihinde cihat yanlısı grup ISIS, Suriye'nin Kobani ilçesinesaldırdıktan sonra Kürt gruplar şehri savunmaya ve korumaya aldı. Bu gruplar içindeYPG ve onun kadın kolu YPJ, daha sonrasında Peşmerge vardır. Amerika BirleşikDevletleri askeri yardım göndermek ve diğer Avrupa ülkelerinin çatışmaya müdahaleetmesi için uğraştı. Batı da kadınları kullanarak savaşan grupları medyasındayansıtarak bu desteği göstermiş oldu. Kadınların bir savaş stratejisi olarak kullanılıpkullanılmadığı Şarkiyatçılık, Mitler ve Metalaşma teorileri kapsamında bu çalışmadaincelenmiştir. Kobani'de savaşan bu Kürt kadınlarının Batı medyasındakiyansıtılması moda dergilerindeki 5 makale üzerinde çalışılmıştır. Bu dergiler Elle,Marie Claire, Cosmopolitan ve Teen Vogue'dur. Dergiler kalitatif araştırmadakisöylem analizi üzerinden incelenmiştir. Bu dergiler moda konuları dışında farklı birtemaya değindikleri için üzerinde çalışma konusu ilginç bulunmuştur. After the jihadist group, ISIS attacked in Kobane on 15 September 2014, the Kurdishfighters, YPG with its female unit YPJ and later Peshmerga started to defend the city.The United States tried to start its military support and participation of otherEuropean countries. Western media indicated their support with the representation ofthese fighters, especially of women. Whether women are used for a war strategy ornot is studied based on the theories of Orientalism, Myths, and Commodification. Therepresentation of these female fighters in five articles in fashion magazines; Elle,Marie Claire, Cosmopolitan, and Teen Vogue is researched in terms of the discourseanalysis in qualitative research. It is interesting to study on fashion magazines,because they published an unusual topic for their fundamental aim.
Collections