Kamu kuruluşlarında toplam kalite yönetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, temel olarak toplam kalite yönetimi kavramı üzerine, kamu yönetiminde toplam kalite yönetiminin etkisi konusuna odaklanmaktadır. Bu çalışmanın temel unsuru olan toplam kalite yönetiminin kamudaki yerleşimi, kullanımı ve etkisi çalışmanın hem literatür hem de araştırma noktasında ele alınmaktadır. Öncelikle konunun genel bir giriş yapıldıktan sonra, kalite ve toplam kalite yönetiminin özellikleri ve amaçları açıklanmıştır. Daha sonra, Toplam Kalite Yönetimi Süreci ve Toplam Kalite Yönetimi Teknikleri, işletmelere sağladığı faydalar bu süreçte yaşanması muhtemel olumsuzluklar, detayları ile birlikte incelenmiş ve 4 farklı kamu kuruluşunda TKY olan bakış açıları ve uygulanabilirliği anket yoluyla değerlendirilmiştir. Bu çalışmada, ISO 9001 belgesine sahip ve sahip olmayan kamu kuruluşlarında TKY uygulamalarının hangi yoğunlukta gerçekleştirildiğinin çalışanların algılarına göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Sonuçlar, çalışanların algılamalarının, kalite ile ilgili eğitim almış olup olmamalarına, kalite çalışmalarına katılmış olup olmamalarına ve demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı hakkında bilgi vermektedir. Sonuç olarak; Toplam Kalite Yönetiminin kamu alanında uygulanmasının bir değerlendirilmesi yapılmıştır. TKY'nin kamu alanında uygulanabilirliği üzerine değerlendirmeler yapılmıştır. This thesis basically focuses on the total quality management concept and the topic of total quality management effect to the public establishment. Effect, prevalence and usefulness of total quality management which is a basic factor of this study in public establishment is taken in hand at the point of both literature and research .Firstly after making general introduction of the topic, the aims and the properties of total quality management (TQM) are explained. After that total quality management process and techniques and providing facilities to the companies, facing possible negatives in this process are observed with the details. Practicability and perspective of the TQM is evaluated in the four different public establishments with help of survey method. In this work, it is aimed TQM practices are accomplished in which level according to the perception of the employees in the public establishments having or not having ISO 9001 certificate. Results give information about differentiating or not in the terms of training level related to the quality, willingness of taking part in the quality and demographic properties. As a result, the evaluation of TQM practice and practicability is made.
Collections