Otomotiv sektöründe mükemmeliyetçilik algısı ve kariyer planlama tutumları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsan, yaşamı boyunca içerisinde bulunduğu yaşam standartlarından daha iyisine sahip olmak için mücadele eder ve bunun için kendisine bazı standartlar belirler. Bu standartlara ulaştıktan sonra kendisini başarılı ve mükemmeliyetçi olarak tanımlar. Mükemmel kavramı uzun yıllar üzerinde araştırmalar yapılan ve tanımlanması güç olan bir kavram olarak bilinmektedir. Bireyde, çocukluk yıllarından ortaya çıkan bu durum genelde aile bireylerinin çocuklarından beklentisinin yüksek olması ve çocukların bu beklentilere cevap vermek adına kendisine yüksek standartlar belirleyerek yaşaması durumunda ilerleyen yıllarda bireyde alınan kararlarda daha seçici olma ve yapılan işlerde tatmin olmama durumunu ortaya çıkarmaktadır. Bu araştırmada otomotiv sektöründe çalışanların mükemmeliyetçilik algısı ile kariyer planlama tutumları arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Araştırma grubunu, İstanbul ilinde bulunan farklı otomotiv firmalarında çalışmakta olan 358 kişi katılmıştır. Veri toplama aracı olarakta demografik bilgi formu, Kariyer Envanteri (CFI) ve Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği (ÇBMÖ) kullanılmıştır. Anket yöntemi ile toplanan veriler SPSS programı ile frekans analizi, güvenirlilik analizi, faktör analizi ve regresyon analizleri yapılarak aralarındaki ilişkiler incelenmiş ve çıkan sonuçlar yorumlanmıştır. A person struggles to have a better life standard than he or she is in his life and sets some standards for it. Once these standards are achieved, they define themselves as successful and perfectionists. The concept of perfect is known as a concept that has been explored over many years and is difficult to define. This situation, which emerges from the childhood years in the individual, usually reveals the high expectation of the children of the family members and high standards for the children in order to respond to these expectancies and to be more selective in the decisions made in the individuals in the coming years and unsatisfied with the work done.In this research, it was aimed to investigate the relationship between perceptions of perfectionism and career planning attitudes in the automotive sector. The research group was attended by 358 people working in different automotive companies in Istanbul. Demographic information form, Career Inventory (CFI) and Multidimensional Perfectionism Scale (CBCM) were used as data collection tools. Frequency analysis, reliability analysis, factor analysis and regression analyzes were performed with the SPSS program and the results were analyzed and the results were interpreted.
Collections