Yankılı okuma (eko okuma) stratejisinin kullanımının ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeyini geliştirmeye etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada İstanbul ili Bağcılar ilçesinde bulunan bir ilkokulda üçüncü sınıftaki öğrencilerin okuma düzeylerinin geliştirilmesinde akıcı okuma stratejilerinden biri olan eko (yankılı) okuma stratejisinin etkililiğini tespit etme amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, iki 3. Sınıf şubesinde bulunan öğrenciler meydana getirmiştir. Söz konusu iki şubede bulunan öğrencilerin biri deney diğeri ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin hazırbulunuşluluk düzeyleri hata analizi envanteri ile belirlenmesinin ardından deney grubunda yer alan öğrencilere `eko (yankılı) okuma` stratejisi 8 hafta süresince toplam 25 saat olarak uygulanırken, kontrol grubu öğrencileri ise normal eğitim öğretim süreçlerini sürdürmüşlerdir. Gerçekleştirilen uygulamalar neticesinde ulaşılan okuma düzeyi puanlarının değerlendirilmeleri yapılmış ve deney grubunun okuma düzeyi puanlarının kontrol grubu öğrencilerine kıyasla olumlu yönde farklılaştığı saptanmıştır. This study has been aimed to examine the effect of EKO reading strategy which is one of the reading fluency strategies on improving reading performance of third-grade elementary school students. The sample of this study was the third-grade students who studied in two different classes, who were in the same socio-economic status and chosen from an elementary school in Bağcılar, İstanbul. While one of these classes was the control group, the other group was the experimentel group. Before the intervention, the students' reading performance was assessed by using `Informal Reading Inventory`. While `eko (sonorous) reading` strategy was applied in experimental group for twenty three hours for eight weeks the students of the control group continued to study normally. After the intervention, the students' reading performance scores obtained from the assessment process were analyzed by SPSS programme. It was found that experimental group students improved their skills remarkably in terms of improving their reading level and reading comprehension, in comparison with control group.
Collections