Üniversite öğrencilerinin kendini gerçekleştirme düzeyi ile benlik saygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Alan araştırması olarak tasarlanan çalışmanın ana konusunu kendini gerçekleştirme ve benlik saygısı kavramları oluşturmaktadır. Bu çerçevede çalışmanın amacı benlik saygısı ile kendini gerçekleştirme değişkenleri arasındaki ilişkiyi incelemektir.Bu araştırmanın örneklemi 2016-2017 öğretim döneminde İstanbul'da bir vakıf meslek yüksek okulunda, 1. ve 2. Sınıfın birinci ve ikinci öğretimine devam eden, 18-26 yaş arasındaki, 76 kız ve 59 erkek olmak üzere toplam 135 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrenciler araştırmaya gönüllülük esasına göre seçilmiştir.Araştırmada kendini gerçekleştirme düzeyini ölçmek üzere Everett Storm (1968) tarafından geliştirilen `Kişisel Yönelim Envanteri ` , benlik saygısı düzeyini ölçmek için Stanley Coopersmith (1986) tarafından oluşturulan `Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri` kullanılmıştır. Öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerini belirlemek için araştırmacı tarafından hazırlanan `kişisel bilgi formu` kullanılmıştır.Araştırmada verilerin analizinde SPSS24 paket programından yararlanılmıştır. Verilerin analizinde ANOVA testi, t testi, pearson korelasyon analizi, çoklu regresyon analizi yöntemleri kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda kendini gerçekleştirme ve benlik saygısı arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Orta gelirli ailesi olan öğrencilerde ve kız öğrencilerde `kendini gerçekleştirme düzeyi` yüksek bulunmuştur. Orta gelirli ailesi olan öğrencilerde ve kız öğrencilerde `kendini gerçekleştirme düzeyi` yüksek bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Kendini Gerçekleştirme, Benlik Saygısı Main theme of this study, which is envisioned as a field study, composes self-actualisation and self-esteem. Within this scope, analysing the relation between self-actualisation and self-esteem, the relation between both behaviours and manners of these phenomenas as well as the sub-dimensions of these phenomenas are the objective of this study. The research sample consists of 135 students, 76 girls and 56 males between 18-20 years old who continue their first and second semester of first and second grade in a foundation vocational high school in Istanbul in 2016-2017 academic year. Students participated in this research on a voluntarily basis. `Personal Orientation Inventory` developed by Everett Storm (1968) was used to evaluate the level of self-actualisation in this study. `Coopersmith Self-Esteem Inventory` developed by Stanley Coopersmith (1986) was used to evaluate the level of self-esteem in this study. A `Personal Information From` which prepared by the researcher was used to determine the sociodemographic characteristics of the students.In the study SPSS 24 was used in the analysis of the data. In the analysis of the data, ANOVA test, T test, Pearson, Multiple Regression methods were used.As a result, no significant relation between self-actualisation and self-esteem was found in the research. A high difference in the level of Self-Actualisation was found in students with middle-income families and girls. Key Words: Self-Actualisation, Self-Esteem
Collections