Altıncı sınıf İngilizce dersinde kavram karikatürleri kullanımının öğrenci başarısına, konuşma becerisine ve motivasyonuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, altıncı sınıf İngilizce dersi `Yummy Breakfast` ünitesinde kavram karikatürleri kullanımının öğrenci başarısına, konuşma becerisine ve motivasyonuna etkisini belirlemektir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma grubunu, 2019-2020 eğitim öğretim yılı güz dönemi Savaştepe Ali Şuuri Ortaokulu altıncı sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma, deney grubunda 18 ve kontrol grubunda 15 olmak üzere toplam 33 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma, 2 ders saati öntest uygulamaları, 18 ders saati olarak planlanan etkinlik uygulamaları ve 4 ders saati sontest uygulamaları olmak üzere toplam 24 ders saatinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubu ile kavram karikatürü destekli İngilizce öğretimi yapılırken kontrol grubu ile geleneksel öğretim yapılmıştır. Öğrencilerin İngilizce ders başarısını ölçmek amacı ile araştırmacı tarafından İngilizce Başarı Testi ve İngilizce Konuşma Becerisi Puanlama Anahtarları geliştirilmiştir. Öğrencilerin İngilizce dersine yönelik motivasyon düzeyini belirlemek için Yılmaz (2007) tarafından Türkçeye uyarlanmış İngilizce Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde karışık desenlerde faktöriyel ANOVA'dan, bağımsız gruplar t testinden, Cohen d istatistiğinden ve kovaryans analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı, konuşma becerisi ve motivasyon sontest puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Başarı sontest puanlarındaki farkın öğretim yönteminden kaynaklanmadığı; motivasyon sontest puanlarındaki farkın öğretim yönteminden kaynaklandığı sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study is to examine the effect of using concept cartoons on students' achievement, speaking skill and motivation in the sixth grade English course unit `Yummy Breakfast`. In the research, the nonequivalent control group design has been used. The study group consists of sixth grade students of Savaştepe Ali Şuuri Secondary School in the fall semester of 2019-2020 academic year. The study has been conducted with a total of 33 students, 18 in the experimental group and 15 in the control group. The research has been carried out in 24 lesson hours including 2 lesson hours pre-test treatment, 18 lesson hours activity treatment and 4 lesson hours post-test treatment. While English teaching supported by the concept cartoons has been applied to the experimental group, traditional method of teaching has been applied to the control group. English Achievement Test and English Speaking Rubrics have been developed by the researcher in order to measure students' English language achievement. English Motivation Scale, adapted to Turkish by Yılmaz (2007), has been used in order to determine the motivation level of the students. The data obtained from the study have been analyzed with SPSS package program. Mixed between-within subjects ANOVA, independent samples t test, Cohen's d and analysis of covariance (ANCOVA) have been used to analyze the data. As a result of the research, a significant difference has been found in favor of the experimental group between the academic achievement, speaking rubrics and motivation posttest scores of the experimental and control group students. It was concluded that the difference in the achievement posttest scores did not result from the teaching method while the difference in motivation posttest scores resulted from the teaching method.
Collections