Devlet kurumunda çalışan memurların benliksaygıları ile iletişim becerileri düzeylerininincelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumda bireylerin düzenli ve mutlu bir yaşam sürdürebilmesi sağlıklı birkişilik gelişimiyle mümkündür. Birçok araştırma göre; kişilerarası etkili iletişimkurabilen, benlik saygısı ve empati yeteneği yüksek kişilerle düzenli ve sağlıklı birtoplum oluşturulabilir. Bundan dolayı; toplumda yaşayan insanların davranışları vekullandıkları beceriler; toplum içerisinde pozitif yönde ilişkiler kurmasında kısacasısağlıklı bir birey olarak toplumda yer almasında etkilidir.Bu araştırmada, bir devlet kurumunda çalışan memurların benlik saygıları ileiletişim becerileri düzeylerinin arasında ilişki incelenmiştir. Çalışmada; benliksaygısı ve iletişim becerileri düzeylerinin bazı bağımsız değişkenler (cinsiyet, doğumyeri, yaş, mesleki kıdem, öğrenim durumu, medeni durum, kardeş durumu, kaçıncıçocuk oluşu, aylık gelir, anne ve babanın öğrenim durumu) açısından da ilişkiaraştırılmıştır.Araştırmanın örneklemini, Türkiye'nin çeşitli kurumlarda hizmet veren 158(75 erkek; 83 kadın) devlet memuru oluşturmaktadır. Araştırmamızda; Ersanlı veBalcı tarafınadan (1998) geliştirilen `İletişim Becerileri Derecelendirme Ölçeği`,Rosenberg tarafından geliştirilen (1965) `Benlik Saygısı Ölçeği` ve katılımcıhakkında bilgi almak için 12 soruluk `Demografik Kişi Formu` kullanılmıştır. Verianalizleri için SPSS 21.0 programı kullanılmıştır. Yapılan analizler non parametriktestler kullanılmıştır. Analizlerde Mann-Whithney U testi ve Kruskal Wallis H testiuygulanmıştır.iAraştırmanın bulgularına bakıldığında, benlik saygısı ile iletişim becerileriarasında (p>0.05) anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Diğer taraftan; erkekleriniletişim becerileri ölçeğinin alt boyutu olan davranışsal iletişim becerileri açısındankadınların puanlarına oranla (p>0.05) daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca,bireylerin gelir düzeylerine göre gruplar arasında zihinsel iletişim becerileri,duygusal iletişim becerileri ve iletişim becerileri (toplam skor) ölçekleri puanlarıaçısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Fakat, bireylerin iletişimbecerileri ve benlik saygıları; yaş, medeni durumları, mesleki kıdem süreleri, eğitimdüzeyleri, kaç kardeş oldukları, kaçıncı çocuk oldukları, anne ve babalarının eğitimdüzeyleri bakımından anlamlı bir farklılık görülememiştir. It is possible for individuals to maintain a regular and happy life in societyby developing a healthy personality. According to many researches; a healthy andhealthy society can be established with people who have effective communication,self-esteem and empathy. Therefore; the behavior of the people living in thecommunity and the skills they use; In short, to be involved in society as a healthyindividual in establishing positive relationships within society. In this research, the relationship between self esteem and communication skilllevels of civil servants working in a government agency has been examined. Here,we investigate the relationship between self-esteem and communication skills levelsin terms of some of the independent variables (gender, place of birth, age,occupational seniority, educational status, marital status, sibling status, number ofchildren, monthly income, education status of parents). The sample of the research consists of 158 (75 male, 83 female) governmentofficers serving in various institutions of Turkey. Our research; `CommunicationSkills Rating Scale` developed by Ersanlı and Balcı (1998), `Self Respect Scale`developed by Rosenberg (1965) and 12 questions `Demographic Person Form` wereused to obtain information about the participant. SPSS 21.0 program was used fordata analysis. Non-parametric tests were used for analysis. Mann-Whithney U testand Kruskal Wallis H test were applied in the analyzes. When the findings of the research were examined, it was found that there was asignificant relationship between self esteem and communication skills (p> 0.05). Onthe other hand; Men's communication skills were found to be higher (p> 0.05) thaniiifemale scores in terms of the subscale of the scale, in terms of their ability to conductbehavioral communication. In addition, a statistically significant difference wasfound in terms of scores of mental communication skills, emotional communicationskills and communication skills (total score) among the groups according to theincome levels of the individuals. However, the individual's ability to communicateand self-esteem; Age, marital status, vocational seniority, education levels, siblingstatus, number of children, and the educational levels.
Collections