Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnver, Süheyl
dc.contributor.authorMalakmadze, Ketevan
dc.date.accessioned2021-05-08T06:43:58Z
dc.date.available2021-05-08T06:43:58Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/625034
dc.description.abstractE-ticarette bağlılık eğilimlerini geliştirmek firmalara pazarlarını büyütmede yardımcı olmaktadır bu bağlamda firmaların e-ticaret kullanımını etkileyen kültürel alt yapıyı göz önünde bulundurmaları gerekmektedir. Bu çalışmada, kültürel farklılıkları az olan Türkiye ve Rusya'da e-hizmet kalitesi ile e-bağlılık eğilimi arasındaki ilişkide kültürün etkisi incelenmiştir. Bu çalışma, çevrimiçi turizm sitelerini kullanan Türk ve Rus tüketicilerin karşılaştırmalı analizine dayanarak, e-hizmet kalitesive e-memnuniyetin e-bağlılık eğilimi üzerinde olan etkisinde kültürün moderator görevi gördüğünü göstermektedir. Buna ek olarak,bu çalışma e-hizmet kalitesi ve e-memnuniyetin e-bağlılık eğilimleri üzerinde olan etkisinin Rus tüketicilerde daha yüksek olduğunu ortaya koymaktadır. Bu çalışmanın bulguları, kültürel alt yapı farklılıklarıaz olsa dahi, pazarlamacıların, e-servis kalitesi ve e-memnuniyete dayanan e-bağlılığın yaratılmasında bu kültürel farklılıkların rol oynadığını göz önünde bulundurmaları gerektiğini ortaya koymuştur.Anahtar kelimeler: kültür, e-servis kalitesi, e-memnuniyet, e-bağlılık, türizm endüstrisi
dc.description.abstractEnhancing loyalty intentions in e-commerce helps companies to grow their markets which require dealing with cultural background influencing e-commerce usage. According to this study, the analysis is based on the effect of culture on the relationship between e-service quality and e-loyalty intentions in Turkey and Russia, which are the countries with small cultural differences. Based on a comparative analysis of Turkish and Russian consumers that used online tourism websites, our study shows that culture has acts as a moderator for the effects of e-service quality and e-satisfaction on e-loyalty intentions. Moreover, our findings show that that the effect of e-service quality and e-satisfaction on e-loyalty intentions is higher for Russian consumers. Considering the findings that we came up with, marketers should consider that the e-loyalty formation based on e-service quality and e-satisfaction might differ across cultures, no matter the cultures being similar.Key words: culture, e-service quality, e-satisfaction, e-loyalty, tourism industryen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe effect of culture in forming e-loyalty intentions in the tourism industry: A cross-cultural analysis between Turkey and Russia
dc.title.alternativeTurizm sektöründe kültürün e-bağlılık eğilimi oluşmasında etkisi: Türkiye ve Rusya arasinda kültürelarası analiz
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-23
dc.contributor.departmentPazarlama Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTourism sector
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmCommitment
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmElectronical media
dc.subject.ytmElectronic reference services
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmRussia
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmCultural difference
dc.identifier.yokid10134289
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid496038
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess