İnternet üzerinden turizm ürünü satın alma davranışları: X kuşağı üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda internetteki gelişmelerle birlikte her yaştan insan internet kullanmaya başlamıştır. İnsanların internet kullanım amaçları kuşaktan kuşağa değişiklik göstermektedir. İnternetteki gelişmeler turizm sektörünü de etkilemiş, tüketiciler internet üzerinden turizm ürünü satın almaya başlamışlardır. Bununla beraber internet üzerinden turizm ürünü satışı yapan işletmeler için tüketici davranışlarını anlamalarının önemi artmıştır. Farklı kuşak kavramları ortaya atılmış ve her kuşakta bulunan tüketicilerin kendine has özellikleri bulunmaktadır. Bu kuşakların özellikleri ile birlikte X kuşağı tüketicilerin internet üzerinden satın alma davranışları demografik özelliklerine, ilgi alanlarına ve internet kullanım sıklıklarına göre anlamlı bir farklılık gösterip gösterilmediği araştırılmıştır. Farklı kuşakların özellikleri göz önüne alınarak X Kuşağındaki tüketicilerinin internet üzerinden satın alma davranışlarının demografik özelliklerine, ilgi alanlarına ve internet kullanım sıklıklarına göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır.Bu çalışmanın amacı; 1965 - 1979 yılları arasında doğmuş olan X kuşağının internetten turizm ürünü satın alma alışkanlıklarını değerlendirmektir. In recent years, people of all ages have started to use the internet. Internet usage purposes of people's changing from generation to generation. Developments on the internet have also affected the tourism industry, consumers have started to buy tourism products from over the internet. In addition, for the businesses companies of selling tourism products over the internet, the importance of understanding consumer behaviors have increased. Different generation notion introduced Different theories on/concepts of/notions of generation were put forward and for consumers in each generation have their own unique characteristics. With the characteristics of these generations as well as X generation consumers' purchasing behavior on the internet, it was researched whether it showed a meaningful difference according to demographics, interests, and frequency of internet usage. Considering the characteristics of these/different generations, it has been researched whether purchasing behaviors of X generation consumers have/showed a meaningful difference according to their demographics, interests, and frequency of Internet usage.The purpose of this study is; to evaluate the buying behaviors of tourism products through online for X generation which were born between 1965 - 1979. The purpose of this study is to evaluate the online buying behaviors of Generation X, born between 1965 and 1979, for tourism products.
Collections