Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun`un temel ilkeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilindiği üzere ülkemizde tüketici hukuku adı altında ilk özel düzenleme 1995 yılında 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun (TKHK) ile yapılmıştı. Ancak söz konusu kanun tüketicilerin hukuken korunması ihtiyacını tam olarak karşılayamamış ve bu nedenle o günden bu güne kadar defalarca değişikliğe uğramıştır. En sonunda 07/11/2013 tarihinde kabul edilip 28/05/2014 tarihinde yürürlüğe girmiş olan 6502 sayılı TKHK ile birlikte 4077 sayılı TKHK tamamen yürürlükten kaldırılarak yepyeni bir kanun kabul edilmiştir. 6502 sayılı TKHK, 4077 sayılı TKHK'a nazaran çok daha detaylı bir kanun olarak karşımıza çıkmakta ve hukuk sistemimizde tüketicinin korunması anlamında önemli gelişmeler kaydedildiğini açıkça göstermektedir. 6502 sayılı TKHK'nun getirdiği en önemli yeniliklerden biri; `Temel İlkeler` başlıklı tüketici sözleşmelerinde uygulanacak temel ilkeleri ortak bir hükümde toplayan 4'üncü maddedir. Bu çalışmayla söz konusu temel ilkelerin hem teorik olarak ele alınması hem de Yargıtay kararları ve doktrinde yer alan görüşler ışığında ilgili maddenin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. As it is known, the first special regulation under the name of consumer law was made in 1995 with the Law on Consumer Protection No. 4077 (Law No.4077) in our country. However, the subject Law did not fully meet the legal protection requirements of the consumers, and for this reason it has been changed many times until today. Finally, Law No. 4077 has been completely abolished and a new Law has been adopted with the Law No. 6502, which was accepted on 07/11/2013 and entered into force on 28/05/2014. The Law No. 6502 comes out as a much more detailed law than Law no. 4077, and clearly shows that significant improvements have been recorded in our legal system in the sense of protection of the consumer.One of the most important developments of the Law No.6502 is the Article 4 titled `Basic Principles` that collects the basic principles to be applied in the consumer contracts. The aim of this thesis is to analyse the basic principles both theoretically and in the light of the Supreme Court decisions and the opinions of the doctrine.
Collections