Gerçeküstü dönem sanatçılarının yapıtları üzerinden dijital fotoğraf, manipülasyon ve grafik tasarım uygulamalarıyla gerçeküstücülüğün yorumlanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gerçeküstücülük, on dokuzuncu yüzyılın ilk çeyreğinde, Dadacılık'tan, Puslu Hareket'ten ve Freud'dan etkilenerek Fransa'da ortaya çıkmış ve İkinci Dünya Savaşı sırasında, temsilcilerinin bir kısmının ABD'ye kaçmasıyla birlikte, tüm dünyaya yayılmış bir sanat akımıdır. Aklın ve geleneklerin yadsınmasına dayanan bu hareket, sanat yapıtlarının yaratımı sürecinde, bilincin paranteze alınmasını önermekte ve sanatçının bilinçdışının bütünüyle serbest bırakmasını öğütlemektedir. Bilinçdışının yön göstericiliğinde, düşlere ve olağanüstülüklere kapı açan gerçeküstücülük, gerçekliğin, nesnel gerçekliğin daha ötesinde bir yerde, `gerçeküstücülükte` bulunduğunu savlar ve `gerçek` gerçekliğin, `gerçeküstücülük` olduğunu ileri sürer. Aklın tamamını kavrayamadığı gerçekliğin, artık gerçeküstücülük aracılığıyla ulaşılabilir olduğunu savunur. Bu çalışmamda, öncelikle gerçeküstücülüğü ortaya çıkaran entelektüel birikimi ve kaynakları ele aldım, ardından gerçeküstücülüğün kuramsal ve tarihsel aşamalarını incelemeye çalıştım. Daha sonra gerçeküstücü resmin özelliklerini tartışmaya açtım ve bunu takiben resim ile fotoğraf arasındaki ilişkiyi analiz etmeye çabaladım. Son olarak, gerçeküstücülüğün en tanınmış sanatçılarından olan Dali, Magritte, Man Ray ve Picabia'ya odaklanarak, bu sanatçıların gerçeküstücülük çerçevesindeki katkılarını araştırdım ve bu dört sanatçının çeşitli yapıtlarını hem eleştirel biçimde inceledim, hem de onları fotoğraf, manipülasyon ve grafik tasarım uygulamalarıyla yeniden yorumlamayı denedim. Anahtar Kelimeler: Gerçeküstücülük, Grafik Tasarım, Dali, Magritte, Man Ray, Picabia Surrealism is an art movement that emerged in France in the first quarter of the nineteenth century, influenced by Dadaism, the Fuzzy Act and Freud, and spread throughout the world, along with the escape of some of its representatives to the United States during World War II. This movement, based on the denegation of minds and traditions, recommends to keep the consciousness in the background and advises the completely release of unconsciousness of the artist is in the process of creation of works of art. Surrealism, leads dreams and miraculousness in the light of unconsciousness, professes the reality in a place further than objective reality, in `surrealism` and asserts the real `reality` is `surrealism`. Reality that can not comprehend the whole of the mind, is now accessible through surrealism. In my this study, I approached the intellectual experience and references that reveal surrealism, then I tried to examine hypothetic and historic stages of surrealism. Then, I opened surrealism up for discussion and following this, I tried to analyze relation between painting and photograph. As a final, with focusing on Dali, Magritte, Man Ray and Picabia, the most well-known artists of surrealism, I searched the contributions of these artists in framework of surrealism and I critically examined the various works of these artists and tried to reinterpret the works with photograph, manipulation and graphic design applications. Key Words: Surrealism, Graphic Design, Dali, Magritte, Man Ray, Picabia
Collections