İhracatta dijital pazarlama uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İletişim teknolojileri 1990'lardan bu yana yükselen bir ivmeyle gelişmekte ve Dijital Pazarlama da aynı hızla önem kazanmaktadır. Bu gelişme mesafeleri yok etmesi bakımından ihracat yapan işletmelere, maliyetleri düşürmesi bakımından da KOBİlere yeni fırsatlar sunmaktadır. Türkiye ekonomisinin öncelikli problemlerinden olan dış ticaret dengesinin negatif seyri ise bu fırsatların değerlendirilmesini daha da önemli kılmaktadır. Bu bağlamda konusu belirlenen çalışmanın amacı, Türkiye'deki ihracatçı işletmelerin Dijital Pazarlama araçlarını kullanım seviyelerini ve işletme özellikleri itibarıyla bu seviyeler arasında anlamlı farklılıklar bulunup bulunmadığını tespit etmektir. İhracat yapan işletmelerin kullanabilecekleri güncel Dijital Pazarlama araçları ilgili literatürden derlenerek çalışmanın kavramsal çerçevesi belirlenmiştir. Uygulama aşamasında yapılan istatistiki analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre, araştırmaya katılan işletmelerin sadece %3,2'si Dijital Pazarlama araçlarını çok aktif olarak kullanırken, %5,9'unun ise hiç kullanmadıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca işletmelerin faaliyet alanları ve Dijital Pazarlamaya ayırdıkları bütçe oranı itibarıyla Dijital Pazarlama kullanım seviyeleri arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Bununla birlikte katılımcı işletmeler en fazla `yeni müşteri bulma` beklentisiyle Dijital Pazarlama araçlarını kullandıklarını ifade etmişlerdir. Communication technologies have been developing with a rising momentum since the 1990s and Digital Marketing has gained importance at the same speed. This evolution offers new opportunities to the export companies in terms of shortening the distances, and to the SMEs in terms of lowering costs. The negative trend of the trade balance, which is one of the priority problems of Turkey's economy, makes it even more important to evaluate these opportunities. The purpose of this study, subject of which was determined within the above context, is to explore the Digital Marketing tools usage level of the exporter companies in Turkey and to determine whether there are significant differences about these levels according to the company specifications. The conceptual framework of the study has been determined by compiling the current Digital Marketing tools that export companies can use from the related literature. According to the findings obtained from the statistical analyzes made during the application phase, only 3.2% of the companies participating in the research used Digital Marketing tools very actively, while 5.9% did not use them at all. In addition, significant differences were found between the level of use of Digital Marketing in terms of companies' activity areas and the budget rate allocated to Digital Marketing. Also, the participant companies stated that they used Digital Marketing tools with the most anticipation of `finding new customers`.
Collections