Üniversite öğrencilerinin yaşam doyumlarının kaygı düzeyleri ile ilişkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin yaşam doyumları ve kaygı düzeylerini; cinsiyet, yaş, okunulan fakülte, sosyoekonomik düzey, anne-bab tutumu, gelecekten beklenti ve dini inanç değişkenlerine göre incelemektir. Araştırmanın örneklemi, 2017-2018 öğreim yılında İstanbul Arel Üniversitesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi ve Yıldız Teknik Üniversitesi'nin farklı bölümlerine devam etmekte olan 246 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Öğrencilerin yaşam doyumu düzeyini belirlemek amacıyla Diener ve ark.(1985) tarafından geliştirilen ve Köker (1985) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan `yaşam doyumu ölçeği`; kaygı düzeylerini belirlemek amacıyla da Beck ve ark. (1988) tarafından geliştirilen ve Ulusoy ve ark.(1998) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan `beck anksiyete ölçeği`; bağımsız değişkenlerle ilgili bilgileri elde etmek amacıyla da araştırmacı tarafından oluşturulan `kişisel bilgi formu` kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre üniversite öğrencilerinin yaşam doyumu ve kaygı düzeyleri; cinsiyet, yaş, okunulan fakülte, sosyoekonomik düzey, anne-baba tutumu, gelecekten beklenti ve dini inanç değişkenlerine göre değişmektedir. Bulgular doğrultusunda sonuçlar tartışılmış olup önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Yaşam doyumu, Mutluluk, Durumluluk- sürekli kaygı, Üniversite Öğrencileri, İyi oluş. The purpose of this study was to examine the relationships of life satisfaction and anxiety gender, age, faculty, social economic status, parentel attitudes, expectation for the future and religious belief among university students. The sample of the study consisted of 246 university students of Fatih Sultan Mehmet Universty, Yildiz Technical Universty and İstanbul Arel Universty during the fall semester of 2017- 2018 .The data were obtained through the administration of Satisfaction With Life Scale develop by Diener and friends (1985) and adapted in Turkish by Köker (1985); Beck Anxiety Inventory (BAI) develop by Beck and friends (1988) and adapted in Turkish by Ulusoy and friends (1998) and Personal Information Form develop by the researcher. Result show that there were significant differences in the life satisfaction and anxiety levels of the students according to their gender, age, faculty, social economic status, parentel attitudes, expectation for the future and religious belief. The results were discussed and recommendations for future research were offered. Key Words: Life satisfaction, happiness, state- trait anxiety, university students, well being
Collections