Reklamda masal dilinin kullanımı ve kadın temsili
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETFantastik anlatım; edebiyatta bir tür olarak yerini alırken; sinema, televizyon ve reklam filmlerinde kullanılmaktadır. Fantastik anlatı türünün edebiyatta ve sinemada popüler bir beğeniye dönüşmesi ile birlikte reklamlarda bu anlatım türünün kullanılmasını beraberinde getirmiştir. Reklam filmlerinde reklamcılar masal dilini kullanmaya onlara gerçek dünya ile büyülü dünyanın bir arada anlatıldığı hikâyelerin konu olduğu reklam filmleri hazırlamaktadır. Reklam filmleri de bir sinema filmi formatında bir olay ile başlar hedef kitlenin çözebileceği bir problem ile gelişir son bölümde de ürünün veya hizmetin sunduğu vaat aktarılır. Reklamda fantastik anlatım türünün kullanılması bir nedeni izleyicide merak duygusu uyandırması, reklamlara olan ilgiyi arttırmaktadır. Bu tez çalışmasının temel amacı; eleştirel kültür kuramları ışığında halk kültürüne ait olan masalların televizyon reklamlarında neden ve niçin kullanıldığını açıklamaya çalışmaktır. Bir diğer amaç ise markaların televizyon reklamlarında `masal kullanımını` göstergebilimsel açıdan incelemek, kadına biçilen rollerin masallardan modern zamana nasıl uyarlandığını irdelemektir. ABSTRACTFantastic expression; while taking its place as a genre in literature; cinema, television and advertising films. Fantastic narrative genre has become a popular appreciation in literature and cinema and has brought about the use of this narrative genre in advertising. In commercials, advertisers prepare fairy-tale language commercials where the real world and the magical world are told together. Advertising films start with an event in the form of a cinema film and develop with a problem that the target audience can solve, and in the last part, the promise of the product or service is transferred. One of the reasons why the fantastic narrative type is used in advertising is to arouse curiosity in the audience and increase the interest in advertising. The main purpose of this thesis is; The aim of this course is to explain why and why tales belonging to folk culture are used in television commercials in the light of critical cultural theories. Another aim is to examine the `use of fairy tales mark in brands' television advertisements from a semiotic perspective, and to examine how the roles assigned to women are adapted from fairy tales to modern times.
Collections