Bireysel finansal planlama danışmanlığının finansal tüketiciler açısından ele alınması ve uygulama çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de bireysel finans alanında son yıllarda önemli adımlar atmaktadır. Birey ve aileler için finansal okuryazarlık ve bireysel finansal planlamanın önemini ortaya koyan önemli adımlardan biri, 5 Haziran 2014 tarihli bir Başbakanlık Genelgesi ile ortaya konulan Finansal Erişim, Finansal Eğitim, Finansal Tüketicinin Korunması Stratejisi ve Eylem Planlarıdır. Bu çalışmanın da bireysel finans alanına katkı sağlama hedefine yönelik olarak iki amacı bulunmaktadır. Bu amaçlardan birincisi, tam kapsamlı bireysel finansal planlama danışmanlığının FÜTZ analiz yöntemi ile değerlendirilmesi sonucunda içsel ve dışsal faktörlerden meydana gelen olumsuzlukların çözümü konusunda önerilerde bulunmaktır. Bu amaca yönelik olarak nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ve görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ortaya konan öneriler arasında yer alan en önemli bulgu, bireysel finans alanı ve bireysel finansal planlamacılar için ayrıntılı bir mevzuatın ve yasal düzenlemelerin gerekliliği olmuştur.Araştırmanın ikinci amacı, Türkiye'de tüketici profillerinin finansal ihtiyaçlarının, danışmanlık tercihlerinin ve bireysel finansal planlama danışmanlığına olan algı düzeylerinin belirlenmesidir. Bu amaca yönelik olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket çalışması yapılmıştır. Google Forms platformu kullanılarak Online olarak gerçekleştirilen anket çalışması 1.000 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Demografik özellikler, finansal bilgi formu ve bireysel finansal planlama danışmanlığı ölçeği olmak üzere 50 sorudan ve üç bölümden oluşmuştur.Anket çalışmasından elde edilen bulgular, tüketicilerin bireysel finansal planlama danışmanları ile çalışma ihtiyacını ortaya koymuştur. Tüketicilerin bireysel finansal danışmanlık tercihlerinin modüler danışmanlık yaklaşımından ziyade kapsamlı bir yaklaşım tercih ettiklerini göstermiştir. Tüketicilerin bireysel finansal planlamaya olan algılarının ise orta düzeyin üzerinde olduğu saptanarak pozitif eğilimde olduklarını göstermiştir. In recent years, Turkey has taken important steps in personal finance. One of the most important steps that are important for the financial literacy and financial planning for individuals and families is the Financial Access, Financial Education, Financial Consumer Protection Strategy and Action Plans that were introduced with a Prime Ministry Circular dated June 5, 2014. This study has two aims to contribute to the field of personal finance.The first of these aims is to make suggestions for the solution of the problems arising from internal and external factors as a result of the evaluation of comprehensive personal financial planning consultancy by SWOT analysis method. For this purpose, document analysis and interview technique, one of the qualitative research methods, were used. The most important finding among the suggestions put forward as a result of the research was the necessity of detailed legislation and legal regulations for the personal finance field and personal financial planners.The second aim of the study is to determine the financial needs of the consumer profile, consulting preferences and the level of perception of personal financial planning consultancy. in Turkey.For this purpose, a survey was developed by the researcher. The online survey using Google Forms platform was conducted with 1,000 participants. It consists of 50 questions and three parts: demographic characteristics, financial information form and personal financial planning consultancy scale.The findings of the survey showed that consumers need to work with a Personal Financial Planner and prefer a comprehensive approach rather than a modular approach to personal financial advisory service. It was determined that consumers' perceptions of personal financial planning were above the medium level and showed a positive tendency.
Collections