`Coca-cola` ve `Pepsi` ramazan adlı reklam filmlerinin göstergebilimsel çözümlemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünya üzerindeki birçok firmanın uygulamış olduğu çeşitli satış stratejileri ve yöntemleri bulunmaktadır. Bunlar firmaların satış stratejilerine göre nerelerde, nasıl pazarlama yapacakları, konumlandırmaları ile ilgilidir. Çalışma Dünya çapında iş yapan iki firma, Coca-Cola Company ve PepsiCo'nun bulunduğu ülkenin yerel ve kültürel, küresel kodlarını kullanmasına yönelik yaptığı ve uyguladığı reklam stratejilerini konu edinmiştir. Bu çalışmada `Coca-Cola Ramazan 2013` reklam filmi ve `Pepsi Cola Ramazan 2013` reklam filmleri Göstergebilimsel açıdan ele alınmaya çalışılacaktır. Çalışmanın bölümlerinde göstergebilim ve önemli göstergebilimciler hakkında kısaca bilgi verilecektir. Reklam filmlerinde kültürel öğelerin bulunduğu sahneler mekânsal bağlamda karelere ayrılarak incelenmiştir. Çalışmada tekrarlanan kareler aynı mesajları içerdiği için çıkartılmıştır. Bu incelemede, Paris Göstergebilim Okulu'ndan, Fransız dilbilimci ve göstergebilimci Algirdas Julien Greimas'ın Göstergebilimsel yaklaşımı ele alınarak kareler yüzeyden derine doğru ayrıştırılmış, her bir Karede, söylemsel – anlatısal, mantıksal, anlamsal düzeyler birleştirilip bağlantılar kurularak Göstergebilimsel çözümlemeye gidilmiştir. Betimleyici anlatım ile tasarlanan tez çalışması, hareketsiz olan nesnelerin nasıl hareketlilik kazanacağı konusunda tasvir etme ve konuyu anlaşılır hale getirebilmeyi amaçlamış ve reklam filminde kullanılan dini ve kültürel unsurlar açıklanmaya çalışılmıştır.Anahtar kelimeler: Coca-Cola, Pepsi, Göstergebilim, Gremias, Ramazan, Reklam filmleri, There are various sales strategies and methods that have been applied in many companies around the world. They are to be made according to how the market where and firms' sales strategy is related to their positioning. This study subjected the One of the most popular 2 companies Coca-Cola and PepsiCo's advertorial strategies using in the local markets' cultural and global codes.. In this study, `Coca-Cola Ramadan 2013` advertisement and `Pepsi Cola Ramadan 2013` advertisements will be tried to be undertaken with semiotic. There will be short information's in some of the parts of study about semiotics and semioticians.The scenes where the cultural items were examined in commercial films divided into squares in spatial context. Repeated squares in the study were excluded because they contain the same messages. In this study, from Paris Semiotic School, French linguist and semiotician Algirdas Julien Greimas's semiotic approach is used. Videos were examined from the surface to the deepness. In every visual, meaningful surfaces were compounded and analyzed via the connection of semiotics. Designed with descriptive narration, the article is still understandable and is intended to make the subject gain about the mobility of the object describe, and commercial films that are used in religious and cultural elements are discussed. Keywords: Coca-Cola, Pepsi, Semiotics, Gremias, Ramadan, Commercial films
Collections