Search
Now showing items 1-10 of 10
Turizmde sosyal medya iletişiminin, duyusal markalama, müşteri değeri ve sadakatine etkisi: Ayvalık'ta konaklayan yerli turist algılamaları
(2021)
Sosyal medya, günümüzde bireylerin birbirleriyle iletişim kurdukları en güncel iletişim alanı olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu doğrultuda sosyal medya platformları, işletmelerin müşteri adaylarıyla iletişime geçmeleri ve ...
UNESCO Dünya Miras Listesinde yer alan Bursa Hanlar bölgesi ve Sultan Külliyelerinin kültürel miras turizmi kapsamında değerlendirilmesi: Yerel paydaşlara yönelik bir araştırma
(2021)
Bireylerin farklı kültürleri tanımaya yönelik ilgilerinin artması kültür ve turizm ilişkisini güçlendirmiştir. Kültür turizmi kültürel miras ve kültürel değerler gibi önemli çekicilik unsurlarından oluşmaktadır. Bu doğrultuda ...
Sürdürülebilir destinasyon yönetimi için bir model önerisi: Ayvalık örneği
(2021-04-16)
Destinasyonların rekabet avantajı elde etmek için doğal, kültürel kaynaklarını kontrollü biçimde kullanarak koruması ve sürdürülebilir turizm konusuna önem vermeleri gerekmektedir. Bu noktada; destinasyon yönetimini oluşturan ...
Psikolojik sözleşme, psikolojik sözleşme ihlali ve çalışan performansı ilişkisi: Otel işletmeleri çalışanları üzerine bir araştırma
(2021)
Turizm sektörünün önemli bileşenlerinden biri olan otel işletmeleri için insan faktörü büyük bir önem arz etmektedir. Bu işletmelerde, çalışan ile yönetici arasındaki ilişkinin sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesi, çalışan ...
İnsanların ötesinde robotik emek: Potansiyel yerli turistler, turizm akademisyenleri ve turizm sektör temsilcileri üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
(2021)
Endüstri 4.0'a giden tarihsel süreçte teknolojinin gelişmesi, bilgiye kolay ulaşma ve birçok işin otomasyon sistemleri ile daha kolay gerçekleşebilmesi insanların yaşam şekillerinin de değişmesine sebep olmuştur. ...
Endüstriyel mutfaklarda iş etüdü uygulamaları ve iş süreçlerinin iyileştirilmesi
(2021)
Bu yüksek lisans tezi, endüstriyel mutfaklarda iş etüdü uygulamaları kullanılarak iş süreçlerinin iyileştirilmesi amacıyla yapılmıştır. Mevcut araştırma evrenini, tüm endüstriyel mutfaklar oluşturmaktadır. Örneklem olarak ...
İnovatif bir yaklaşım olarak yenilebilir çiçeklerin çikolatalarda kullanımı
(2021)
Yenilebilir taze çiçeklere olan ilgi günümüzde her geçen gün artmaktadır. İnsan sağlığına olumlu katkılarının yanı sıra neredeyse kalorisiz olmaları yenilebilir çiçeklerin gıdalarda kullanımının gastronomi akımlarına katkı ...
Otellerde yıldız sisteminin işlevselliğinin müşteri görüşleri ışığında değerlendirilmesi
(2021-04-17)
Otellerin sınıflandırılması için kullanılan yıldız sistemi tüketicilere otellerin nitelikleri hakkında fikir vermektedir. Otellerin yıldız sayıları sahip oldukları ilave hizmetlere bağlı olarak yükselirken, her otelde ...
Seyahat acentası çalışanlarında sosyal sermaye algısı ile bireysel girişimcilik eğilimi ilişkisi: İstanbul örneği
(2021)
Son yıllarda turizm endüstrisi ülkemizde birçok girişimcinin yatırım yapmayı tercih ettiği önemli bir endüstri haline gelmiştir. Özellikle turizm paydaşları arasından konaklama, ulaşım, yiyecek- içecek ve seyahat ...
Tüketicilerin hedonik sağlık turizm hizmetlerine ilişkin tutum ve satın alma niyetleri üzerine sosyal faktörlerin moderatör etkisi
(2021)
Tüketim alışkanlıkları literatürde değişen ve dönüşen bir olgu olarak ifade edilmektedir. Gün geçtikçe, tüketicilerin fayda temelli olan tüketim alışkanlıklarının daha çok hedonik temellere dayandığı görülmektedir. Özellikle, ...