Sürdürülebilir destinasyon yönetimi için bir model önerisi: Ayvalık örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Destinasyonların rekabet avantajı elde etmek için doğal, kültürel kaynaklarını kontrollü biçimde kullanarak koruması ve sürdürülebilir turizm konusuna önem vermeleri gerekmektedir. Bu noktada; destinasyon yönetimini oluşturan paydaşların ürün geliştirme, ziyaretçi yönetimi, destinasyon pazarlaması, ortak rekabet gücü yaratma, lobicilik, piyasa düzenlemesi, kriz yönetimi, finansal kaynak bulma gibi sürdürülebilir destinasyonun yaratılmasında gerekli işlevleri yerine getirmesi ve ortak kararlar alabilmesi için örgütlenme çok önemlidir.Araştırmanın amacı; turizm ve zeytin kenti olan Ayvalık'ın daha sürdürülebilir bir destinasyon olmasını sağlayacak öneriler geliştirmek, bunun için yapılması gerekenleri paydaşlara iletebilmek ve Ayvalık'ın sürdürülebilir destinasyon olarak yönetilebilmesi amacıyla paydaşlar için bir model geliştirmektir. Bu çalışmada geliştirilen modelin, Ayvalık'ta uygulanması ve sonuçlarının hem Ayvalık hem de diğer destinasyonlar için yapılacak çalışmalara yardımcı olması amaçlanmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış anket ile görüşme tekniği uygulanmıştır. Veriler, katılımcı görüşleri ve araştırmacının gözlemlerinden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında merkezi yönetim, yerel yönetim, özel sektör, sivil toplum kuruluşları ve diğer (yerel halk, turistler, vs.) kategorileri altında toplam 42 paydaşla görüşülmüştür. Verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Bulgular, gözlemler ve literatür taramasından yola çıkarak Ayvalık'ın Sürdürülebilir Destinasyon Yönetimi için `Zeytin Modeli` ortaya konmuştur. Destinations need to conserve natural and cultural resources by using in a controlled manner and attach importance to sustainable tourism to be able to obtain competition advantage. At this point; organizing among the stakeholders consisting destination management is very important for shared decision making and carrying out necessary functions such as product development, visitor managemet, destination marketing, creating common competitive power, lobbying, market regulatory, crisis management and finding financial resource. The purpose of thesis is to develop of suggestions that provide tourism and olive oil city Ayvalık more sustainable destination, conveying of things to do to the stakeholders and develop a model to manage Ayvalık as a sustainable destination. The model developed in this study is aimed to apply in Ayvalık and to help new researchs that will be implemented in Ayvalık and other destinations in future.In this research, semi-structured questionnaire interview technique has been performed. Data consists of comments of participants and author's observations. Within research, forty two stakeholders which are under the categories of centralized administration, local administration, private sector, non-governmental organizations and other (local community, tourists, etc.) were interviewed. Descriptive and content analyses have been performed in analysing of the data. `Olive Model` for Sustainable Destination Management of Ayvalık has been put forward based on findings, observations and literature search.
Collections