Değer bilinçlendirme yaklaşımına dayalı pozitif psikoloji uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı orta öğretim (lise) öğrencileri düzeyinde, Değer Bilinçlendirme Yaklaşımına Dayalı Pozitif Psikoloji Uygulamasının öğrencilerin bilişsel farkındalıklarına etkisinin olup olmadığını tespit etmektir. Bununla birlikte elde edilen veriler ışığında Değer Bilinçlendirme Yaklaşımına Dayalı Pozitif Psikoloji Uygulamasının, eğitimde pozitif psikoloji alanında kullanılabilir olup olmadığını ortaya koymaktır. Erdemler ve erdemlere dayalı karakter güçleri bu çalışmanın temelini oluşturmuş ve 12 pozitif psikoloji kavramı üzerinden çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Araştırma Uşak Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde orta ve alt düzey akademik başarıya sahip 11. Sınıftaki 10 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Eğitim süreci 10 hafta sürmüştür. Değer Bilinçlendirme Yaklaşımına Dayalı Pozitif Psikoloji Uygulamasının lise öğrencilerinin bilişsel farkındalıklarına etkisini ortaya koymak için yapılan bu çalışmada `yarı deneysel` yöntem kullanılmıştır. Öğrencilerin çalışma öncesinde belirlenen kavramlarla ilgili sahip oldukları bilgi durumları ile çalışma sonrasında sahip oldukları bilgi durumları ön test ve son test uygulaması ile karşılaştırılmıştır. Veriler Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ile analiz edilmiş ve elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Çalışmanın sonucunda, Değer Bilinçlendirme Yaklaşımına Dayalı Pozitif Psikoloji Uygulamasının pozitif psikoloji kavramlarıyla ilgili anlayış kazandırmada ve bilişsel farkındalık yaratmada etkili olduğu, bu alanda kullanılabilecek bir uygulama olabileceği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Pozitif Psikoloji, Değer Bilinçlendirme Yaklaşımı, Karakter Güçleri, Karakter Güçleri ve Erdemlerin Sınıflandırılması The aim of this study is to determine whether positive psychology based on Value Consciousness Approach has effect on cognitive consciousness of students at secondary school (high school) level. However, in the light of the data obtained, it is aimed to determine whether the Positive Psychology Application Based on the Value Consciousness Approach can be used in the field of positive psychology in education. Character strengths based on virtues and virtues formed the basis of this study and studies were conducted on 12 positive psychology concepts. The research was carried out with 10 students in 11th grade with middle and lower academic achievement in Uşak Vocational and Technical Anatolian High School. The training process lasted 10 weeks. In this study, `quasi-experimental` method was used to reveal the effect of Positive Psychology Based on Value Consciousness Approach on the cognitive consciousness of high school students. The knowledge status of the students about the concepts determined before the study and after the study were compared with the pre-test and post-test application. The data were analyzed with Wilcoxon Signed Ranks Test and the findings were interpreted. As a result of the study, it was concluded that Positive Psychology Application Based on Value Consciousness Approach is effective in gaining understanding about positive psychology concepts and creating cognitive consciousness and it can be used in this field.Key Words: Positive Psychology, Value Consciousness Approach, Character Strength, Character Strength and Classification of Virtues
Collections