8-11 yaş arasi çocuklara verilen ilkyardim eğitiminin etkinliğinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlk yardım herhangi bir hastalık, sakatlık, kaza veya yaralanma gibi durumlarda, kişinin yaşamı tehlikeye düştüğü zaman. sağlık profesyonelleri tarafından olay yerine yardım sağlanıncaya kadar hasta ya da yaralıların hayatının kurtarılması veya mevcut durumlarının kötüleşmesinin önlenmesi amacı ile olay yerinde bulunan mevcut malzemelerle. tıbbi bir araç ve ilaç olmadan yapılan tüm uygulamalardır. Bu araştırma 8-11 yaş arası çocuklara verilen ilk yardım eğitiminin etkinliğini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Tek grupta ön test ve son test yarı deneysel olarak tasarlanmış çalışmanın örneklem grubunu Van il Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Van Rekabet Kurumu İlkokulunda öğrenim görmekte olan 8-11 yaş aralığındaki 131 öğrenci oluşturmuştur. İlk yardım eğitimi, teorik ve uygulamalı olarak palyaço ile role-play çalışması yapılarak verilmiştir. Veriler, 'Tanıtıcı Bilgi Formu', İlk Yardım Bilgi Formu ve İlk Yardım Uygulamaları Beceri Değerlendirme Formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirmesinde, tanımlayıcı istatistikler; Ortalama, Standart Sapma, Minimum ve Maximum olarak ifade edilirken, sürekli değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemede Pearson Korelasyon katsayıları, kategorik değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemede ise Ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırma kapsamına alınan öğrencilerin yaş ortalaması 9.36 ± 1.28 olup, büyük çoğunluğu 8 yaş (%36.6, n=48) ve 11 yaş (%33.6, n=44) grubundadır ve 52.7 (n=69)'si kızlardan oluşmaktadır. İlk yardım bilgi formu sorularını doğru cevaplayan öğrenci sayısı, tüm sorularda anlamlı düzeyde artmıştır (p<0.05). Ön testte doğru cevaplayan öğrencilerin oranı %20.6-%81.7 arasında değişmekte iken son testte %71.8 -%100 arasında bulunmuş olup, cinsiyet bakımından kızlar ve erkekler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır (p>0.05) Ortalama beceri puanlarının cinsiyete göre karşılaştırılmasında kızlar %89.7 erkekler %88.2 başarılı bulunmuş olup genel olarak cinsiyete bakıldığında kızlar ve erkekler arasında istatistiksel anlamda bir fark bulunamamıştır (p>0.05)8-11 yaş arası çocuklara verilen ilk yardım eğitimi ile çocukların ilk yardım uygulamalarına ilişkin bilgi ve beceri düzeylerinde artış sağlanmıştır. Anahtar Kelimeler: İlk Yardım Eğitimi, Okul çocukları, Okul kazaları First aid refers to all practices that are performed with the help of medical materials available at the incident scene without any medical device and medication to save the lives of patients or injured persons or prevent deterioration of their current condition until assistance is provided by the healthcare professionals when a person's life is in danger in cases such as any disease, injury or accident. This study was conducted to measure the efficiency of first aid training given to 8-to-11-year-old children. Sample group of the study, which was designed as pretest-posttest semi-experimental study in a single group, consisted of 131 students between the ages of 8-11 who are studying at Van Competition Authority Primary School affiliated with the Van Provincial Directorate of National Education. First aid training was given theoretically and practically by role-playing with a clown. The data were collected using Introductory Information Form, First Aid Information Form and First Aid Practices Skill Evaluation Form. In the evaluation of data, descriptive statistics were expressed as Mean, Standard Deviation, Minimum and Maximum, the Pearson correlation coefficients were used to determine the relationship between continuous variables, and Chi-square test was used to determine the relationship between categorical variables. Average age of the students included in the study is 9.36 ± 1.28 the majority of participants are in the age group of 8 (36.6%, n=48) and 11 year old (33.6%, n=44), and 52.7 (n=69) are girls. The number of students who correctly answered the questions in the first aid information form increased significantly in all questions (p<0.05). While the proportion of students who answered correctly in the pretest ranged from 20.6% to 81.7%, it was found to be between 71.8% and 100% in the posttest. No statistically significant difference was found between girls and boys in terms of gender (p>0.05). In comparison of the average skill points by gender, girls and boys were found to be successful at 89.7% and 88.2%, respectively. Overall, no statistically significant difference was found between girls and boys in terms of gender (p>0.05).The level of knowledge and skills of the children in relation to the first aid practices was increased through the first aid training given to children between the ages of 8 and 11. Keywords: First Aid Training, School Children, School Accidents
Collections