Sezgisel algoritmalar kullanılarak tarihsel mekanların en kısa yoldan rotalanması üzerine bir mobil uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde hızla gelişen teknoloji sayesinde kullanıcılar artık her zaman teknolojiye hızlıca erişebilme gücüne ihtiyaç duymaktadırlar. Her yaştan ve her guruptan insanın teknolojiyle ilişkisi günden güne artmaktadır. Hızla ilerleyen teknoloji, kullanıcılarının ihtiyaçlarına cevap verebilmek için sürekli gelişmekte ve bu durum kullanıcıları farklı ihtiyaçlara yönlendirmektedir. Son yıllarda sayıları hızla artan mobil cihazlar geçmişe göre teknolojik cihazların günlük hayatta çok daha fazla kullanılmasına sebep olmaktadır. Önceleri belli bir yerden sabit olarak erişebildiğimiz cihazların bir kısmını artık cebimizde taşıyabiliyoruz. İnternet teknolojisinin de artık kablolu dışında kablosuza geçmesiyle, akıllı telefonlar, tabletler, şarj cihazları ve daha bir çok cihazı taşınılabilir ve mekan sınırlaması olmadan kullanılabilmektedir. Yeni nesil akıllı telefonlarda günlük hayatta kullandığımız birçok uygulama bulunmaktadır. Bilmediğimiz bir adrese navigasyonla gidebilir, en yakın otobüs durağını bulabilir, taksi çağırabilir, yazışmalar yapabilir, mail gönderebilir, alışveriş yapabilir, sosyal platformlarda paylaşımlar yapabiliriz. Bir çok alanda yapılan mobil uygulamalar bulunmasına rağmen, İstanbul ilinde bulunan tarihsel mekanlar hakkında hem bilgi veren hem de bu tarihsel mekanları birden fazla yolla gezdiren, rotalayan bir uygulama bulunmamaktadır. İstanbul'a gelen yerli ve yabancı turistlerin zaman sınırlarının olması ve gezebilecekleri tarihsel mekanlar hakkında bilgi sahibi olmama ihtimalleri, bu mekanları gezerken hangi sıraya göre gezebileceklerini her zaman kestirememeleri ihtimali üzerine Gezgin Satıcı Problemi üzerinde karınca kolonisi algoritması kullanılarak bu program geliştirilmiştir. Karınca kolonisi algoritması, doğadaki karıncaların izlenmesi ve bu izlenimlerin yorumlanması sonucu gerçek karıncaların davranışlarından esinlenerek geliştirilmiş bir algoritmadır. Karıncaların aralarındaki iletişimi sağlamaları için salgıladıkları feromon adlı sıvı haberleşmeleri açısından en temel madde olarak görülmektedir. Bulundukları alanda en kısa yolu bulmak mantığıyla çalışan yapay karıncalardan faydalanılmıştır. Programımızdaki amaç, bu doğrultuda tarihsel mekanlar arasından yapılan seçimler için en kısa yoldan birbirlerine ve aynı zamanda kullanıcının bulunduğu noktaya GPS yardımı ile bağlantı yaparak rotalamaktır. Microsoft Visual Studio yazılım geliştirme aracı ile Xamarin Cross Platform teknolojisi kullanılarak arayüz geliştirmesi yapılmıştır. Harita üzerinden rotalanmış mekanlar hazırlamış olduğumuz web sitesi ile Google maps üzerinden görüntülenmesi sağlanmıştır. Today, thanks to rapidly evolving technology users; no longer require the power; to quickly access each time technology of all ages and in a relationship with every group of people is increasing day by day.The technology rapidly advancing. It's to be able to respond to the needs of it's users are constantly evolving and that directs users to the different needs in recent years, the rapidly increasing numbers of mobile devices based on past technological devices to be used much more in everyday life. At first, internet technology has also now apart from the passing of wired to wireless smart phones, tablets, chargers, and more device are lightweight and can be used without limitation venue, next-generation smart phones. There are many applications that we use in daily life. We can go with navigations to an address, you can find the nearest bus stop, you can call a taxi, you can send the mail, do shopping, correspondence, we can do a lot of social platforms, shares in mobile applications. Despite the presence of mobile applications in many areas ,there is no application that gives information about the historical places in Istanbul and also circulates these historical places in more than one way.Time limitations of domestic and foreign tourists coming to Istanbul and they may not have the knowledge of the historical places to visit. According to what order they could visit while visiting these places there is a possibility of their failure to predict. For this reason, the traveling salesman problem using ant colony algorithm on this program has been developed. Ant Colony algorithm is monitoring of ants in nature and the result of the interpretation of the behavior of real ants inspired by this impression improved. To provide communication between the ants secrete pheromones in terms of communications at liquid is regarded as the most basic item. Artificial ants has benefited.They have the logic of finding the shortest path. The purpose of our program, For the choices made in historical sites, the route is routed from the shortest route to each other and to the same point with the help of GPS. Interface development using Microsoft Visual Studio software development tool and Xamarin Cross Platform technology has been done. We have provided you with a web site to view Routed locations via map via Google Maps.
Collections