Bilgisayar destekli ders materyali geliştirme ve 5. sınıf geometri dersi için bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde eğitim açısından en hızlı gelişme gösteren alanlardan birisi bilişim teknolojileridir. Bilişim üzerinde yapılan birçok çalışma sisteminin bilgisayar kontrollü olması ve internet tabanlı olarak tasarlanması eğitimde kullanılması yönünde gelişmeleri artmıştır. Teknoloji ile öğretime önem verilmesi bilgisayar destekli eğitim (BDE) modellerinin yaygın olarak kullanılmaya başlamasında katkı sağlamıştır. Matematik eğitiminin temel hedeflerinin başında soyut kavramları somut hale getirerek öğretimde işlem becerisini kolaylaştırmak gelir. Öğrenciye kazandırılan bu işlem becerisi öğretim yöntemlerinin rahat koşullarda öğrenilmesini sağlar. Ayrıca öğretim etkinliklerinde teknolojik araç gereçlerinin kullanımı ve geliştirilmesi matematiği sevdirme becerilerinin kazandırılmasında önemli konuma sahiptir. Araştırmamızda; eğitim sistemine, içeriğe, kavram yanılgılarına, dersin amacına ve öğretim seviyesine uygun olacak bir eğitim materyali geliştirilmiştir. Geliştirilen materyalin amacı, anlamlı öğrenme sistemine dayalı olarak e – kitabın hazırlanması için kullanılan bilgisayar destekli öğretim (BDÖ) yöntemiyle, tüm sınıfa zorlandıkları konuyu öğretmek ve kullanılan öğretim yönteminin başarıya etkinini ortaya çıkarmaktır. Araştırmamız ilkokul sınıf ve ortaokul matematik öğretmenlerinin eğitim ve öğretim sistemine bakış açıları göz önüne alınarak hazırlanmıştır. Matematik öğretiminde kullanılması gereken yöntemler belirlenip materyaller soyut öğretimler yerine somut olarak geliştirilmiştir.İl bazında yapılan anket sonucu 5. Sınıf öğrencilerinin matematik dersi geometri ünitesindeki dörtgenler konusunda zorlandıkları belirlenmiştir. Araştırma 2016/2017 eğitim öğretim yılının ikinci yarıyılında, Uşak ilinde bulunan ortaokulda eğitim gören 20 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Pilot uygulama için yansız olarak 5. Sınıf öğrencilerinden 20 kişi seçilmiştir. İlk olarak 20 kişinin konuyu ne kadar bildiklerini belirlemek için hazırbulunuşluk testi (öntest) yapıldı. Çalışma bittikten sonra değerlendirme testi (sontest) yapılarak öğrenimin gerçekleşip gerçekleşmediğine bakılmıştır.Bu araştırmada genel matematik konularından dörtgenler konusu elektronik kitap yardımıyla akıllı tahtada anlatılmış ve bilgisayar laboratuvarında çocuklar bireysel öğrenme yaptırılarak kalıcılık gerçekleştirilmiştir. Materyal geliştirme için hazırlanan elektronik kitap Adobe InDesign ile hazırlanmıştır. Geometrik şekillerin çizimleri için GeoGebra destekli öğretim sağlanmıştır. Yapılan uygulama sonucunda; öğrencilerin matematik korkusu azalmış ve adaylarının kavramlara bakış açılarında olumlu yönde değişiklikler olmuştur. Ayrıca öğrencilerdeki kavram yanılgılarında ciddi oranda azalma gözlenmiştir. Bilgisayar destekli öğretim (BDÖ) gerçekleştirildikten sonra öğrencilere uygulanan testlerin veri analizi alınmıştır. Araştırma sonunda öğrencilerin başarısını karşılaştırmak için geometri ünitesi öntest ve sontest başarı puanları ile öğrenciler arasında fark ortaya çıkarılmıştır.Anahtar Kelimeler : Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi, Elektronik Kitap, Öğretim Materyal Geliştirme, Çoklu Ortam, GeoGebra, Kavram Öğrenme, Öğrenci Başarısı, Uzaktan Eğitim One of the fastest growing areas of education today is information technology. Many of the work done on the computer is controlled by the computer, and when it is designed as internet based, it has been developed to be used in education. The importance of teaching with technology has contributed to the widespread use of computer aided education (BDE) models. At the beginning of the basic objectives of mathematics education is to make the abstract concepts concrete and to facilitate the processing skill in teaching. The student-centered process provides a convenient way to learn the skills of teaching. In addition, the use and development of technological tools in teaching activities has an important role in acquiring mathematics loving skills.Our research; a training material was developed that would be appropriate to the education system, content, misconceptions, purpose of the course and level of instruction. The purpose of the developed material is to teach the subject of all class compulsions by computer - assisted instruction (BDI) method which is used for preparing the e - book based on the meaningful learning system and to reveal the success effect of the teaching method used. Our research has been prepared taking into account the perspectives of elementary and secondary school mathematics teachers on the education and training system. The methods to be used in mathematics teaching were determined and materials were developed in concrete rather than abstract teaching.The results of the survey made on the provincial basis indicated that the 5th Grade students had difficulty with the quadrangles in the geometry unit of the mathematics course. The research was carried out with 20 students studying in secondary school in the Uşak province in the second semester of 2016/2017 academic year. Twenty students from the 5th grade were selected for the pilot application. First, a preliminary test (pre-test) was carried out to determine how well 20 people were informed about the subject. After completion of the study, an evaluation test (post-test) was conducted to see if the learning had taken place.In this research, general mathematics topics were explained on the smart board with the help of electronic books, and in the computer laboratory children were made permanent learning by making individual learning. The electronic book for material development was prepared with Adobe InDesign. GeoGebra supported teaching is provided for drawings geometric shapes. As a result of the application; the fear of mathematics of the students has decreased and the candidates have changed positively on the point of view of the concepts. There is also a serious decline in the misconceptions in the students. After computer aided instruction (BDI) was performed, data analysis of the tests applied to the students was taken. At the end of the research, to compare the success of the students, the difference between the achievement scores of the geometry unit pretest and posttest and the students were found.Keywords: Computer Aided Mathematics Teaching, Electronic Book, Teaching Material Development, Multimedia, GeoGebra, Concept Learning, Student Achievement, Long Distance Education
Collections