Köy yolları ulaşım ağlarında drenaj sistemleri ve hidrolik tasarım esasları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde gelişmekte olan ülkemizde gelişmişliğin tüm ülkeye homojen olarak yansıması için en küçük yerleşim birimlerimiz olan köylerimize ulaşımın her zaman ve her hava koşulunda sağlanabilmesi gerekir. Bu da köy yollarımızda gereksinim duyulan tüm drenaj sistemlerinin de tasarlanarak uygulanmasıyla sağlanır.Bu çalışma ile , köy yolları ağında bulunan yolların yeraltı ve yüzeysel drenaj sistemleri incelenmiş olup bu sistemlerin hidrolik tasarım kriterleri detaylı bir şekilde ele alınmıştır.Çalışmanın başlangıcında köy yollarının tanımı yapılarak zeminde suyun bulunma şekilleri ve yeraltı suları incelenmiştir. İkinci bölümde drenaj konusu, yeraltı suyu drenajı ve yüzeysel drenaj alt başlıklarında detaylı bir şekilde incelenmiştir.Üçüncü bölümde de küçük sanat yapıları konusu ele alınmıştır. Bu bölümde menfezlerin çeşitleri ve hidrolik tasarım ilkeleri detaylı olarak incelenmiştir. Ayrıca, brit ,sel geçidi ve nehir geçişleri incelenmiştir.Son bölümde de , yapılan bu çalışmanın sonucunda varılan sonuçlar açıklanmıştır. Todays, in our developing country , for reflection of development homogeneously in all country , transportation to our smallest settlements those are villages , must be provided in everytime and in every air conditions. This can be provided , by designing and applying, the dranaige systems those are required in our village roads.In this study, the underground and surface dranaige of roads those are in village roads network, is examined and hydraulic design criterions of these systems is handled in detail.In the beginning of the study , the definition of village roads is made and the forms of availability of water in floor and under ground waters are examined. In the second chapter, the subject of dranaige,under the subtitles of the dranaige of underground water and surface dranaige are examined in detail.In third chapter, subject of small art structures is examined. In this chapter , the kinds of vents and its' hydraulic design principles ara examined in detail. Also brit, drift and river crossing are examined.In the last chapter, the results those reached from this study are explained.
Collections