Türkiye`de dört ısıl bölgeden seçilen ilkokul tip projesi için, bina enerji tüketiminin optimal düzeye indirgenmesi konusunun irdelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okul binaları öğrencilerin; toplumun birer üretken birey olmak, temel becerileri kazanmak ve vatandaşlık bilgisi edinmek için bir araya geldikleri özel mekânlardır. Ülkemizde 2012 – 2013 yılında uygulamaya başlanılan (4+4+4) eğitim sistemine geçilmesiyle, mekânsal yapıda bazı güçlükler meydana gelmiştir.Yeni sistem ile birlikte artan öğrenci sayısı ve küçülen kullanım gereksinimleri, geçici uygulamalarla çözülmeye çalışılmıştır. Aynı zamanda milyonlarca öğrencinin öğrenim gördüğü ilköğretim okulları daha çok aynı mimari özelliğe sahip tip proje olarak, Türkiye genelinde coğrafi ve sosyal konum gözetilmeksizin tüm bölge illerinde uygulanmaktadır. Bu sebeple tip projeler uygulandığı bölgenin coğrafi koşullarına göre yapıda tüketilen; ısıtma, soğutma, sıhhi sıcak su, aydınlatma, havalandırma için kullanılan enerji ihtiyacı farklılık göstermekte ve yapıdaki enerji tüketimini artırarak hem maddi hem çevresel açıdan zarar vermektedir. Bu çalışmanın amacı Türkiye'de uygulanmakta olan 12 derslik tip ilkokul binasının, dört ısıl bölgeden seçilen; 1.ısıl bölge Antalya ili,2.ısıl bölge Bursa ili,3.ısıl bölge Elazığ ili,4.ısıl bölge Kars iliİllerinde oluşturdukları enerji tüketiminin BEP-TR programı aracılığı ile hesaplanması ve bina enerji tüketiminin optimal düzeye indirgenme konusunun irdelenmesidir. Ayrıca dört ısıl bölgede yer alan tip okulların mevcut durumdaki enerji tüketimleri dikkate alınarak, yapılan müdahalelerden sonra enerji etkin kullanım konusunda iyileşmelere dair önerilere yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Tip okul yapıları, Bina enerji tüketimi, Enerji ekin okul yapıları School is a special place where students come together to become productive individuals of society, acquire basic skills and acquire citizenship knowledge. With the introduction of the new education system (4+4+4) in Turkey in 2012-2013, some difficulties occurred in the spatial structure of the schools.After the new system, increasing number of students and decreasing student requirements have been tried to be solved with temporary solutions. At the same time that millions of students studying in primary schools all over Turkey have the same architectural feature as one type of architectural school project, regardless of the geographical and social situation began to be implemented in all parts of the city. For this reason, single type school projects are consumed in the structure according to the geographical conditions of the region; The energy requirements for heating, cooling, sanitory hot water, lightening and ventilation vary and increase the energy consumption in the structure, damaging both material and environmental aspects. Selected regions of the four thermal zones in Turkey for this research is provided below;1st Thermal district in Antalya, 2nd Thermal district in Bursa, 3rd Thermal district in Elazığ,4th Thermal district in KarsThe aim of this study is to calculate the energy consumption in the provinces using BEP-TR program and to examine the reduction of building energy consumption to the optimal level. In addition, taking into account the current energy consumption of the type schools in the four thermal zones, suggestions were made for improvements in energy efficient use after the interventions.Keywords: Type school structures, Building energy consumption, Energy plant school structures.
Collections