Endüstri ürünlerinde analitik hiyerarşi süreci tekniğinin uygulamasına bir örnek
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde teknolojinin gelişmesi, üretimdeki rekabet ortamını arttırmıştır. Rekabetçi ortamların artması, firmalar için tasarım kavramının önemini arttırmaktadır. Firmalar, ürünlerini piyasaya sunarken, pazarda bulunan ürünlerden farklı olarak, ürüne ne gibi özellik ya da ne gibi fonksiyon ekleyebilecekleri konusunda araştırmalar yapmaktadırlar. Çünkü diğer ürünlerden farklı olarak sunulan her fonksiyon, o ürünün kullanıcı tarafından tercih edilmesinde rol oynamaktadır. Bu yaklaşım, ürünün, diğer ürünlerden fonksiyon ve özellik bakımından ayrılmasına yardımcı olmaktadır.Kullanıcı; ihtiyacı olduğu ürünü tercih ederken, üründe bir takım özellikler aramaktadır. Bu özelliklerden bazıları; ürünün fonksiyonu, ürünün sağlamlığı, ürünün malzemesi, ürünün ergonomisi v.b. Değerlendirici bu gibi özellikleri değerlendirerek, benzer ürünler arasından seçim yapmaktadır.Bu tezde, ürün değerlendirmede Analitik Hiyerarşi Süreci yöntemi kullanılmıştır. Çalışma için dört farklı temizlik kovası ürünü seçilmiştir. Değerlendiricilerden; ürünler için belirlenen kriterlere ürün değerlendirmesi yapmaları istenmiştir, örneğin ürünün fonksiyonu, ürünün malzemesi, ürünün sağlamlığı vb. Değerlendirme sırasında, benzer ürünlerin kendi aralarında değerlendirilmesi, aynı zamanda kriterlerin de kendi aralarında karşılaştırılması beklenmiştir. Değerlendirme sonucunda çıkan veriler, EXCEL programı ile veri haline dönüştürülmüştür. Bu değerlendirme yönteminin; tasarım aşamasından pazar aşamasına kadar tüm süreçte etkili olması ve ürün yönetimi konusunda yönlendirici bir araç haline dönüşmesi beklenmektedir. Today, the development of technology has increased the competitive environment in production. Increasing competitive environments has increased the importance of the concept of design for companies. While presenting their products to the market, companies have been researching what features or functions they can add to the product, unlike the products available in the market. Because, each function that offered differently from other products, it plays a role in the choice of the product by the user. This approach helps to distinguish the product from other products in terms of function and feature. While the user chooses the product he needs, user seeks a number of features in the product. Some of these features; the function of the product, the stability of the product, the material of the product, the ergonomics of the product, etc. User evaluates such properties and the user selects product among from similar products.In this thesis, Analytic Hierarchy Process method in product evaluation used. Four different cleaning bucket products were selected for the study. From assessors, was asked to make a product evaluation according to the specified criteria, for example the function of the product, the material of the product, the stability of the product, etc.During the evaluation, it is expected that similar products will be evaluated among themselves and the criteria will be compared among themselves. The data obtained as a result of the evaluation has converted into data with the EXCEL program. With this evaluation method; it is expected to be effective product in the whole process from the design stage to the market stage and become a guiding tool in product management. With this evaluation method; it is expected from product be effective product in the whole process from the design stage to the market stage and become a guiding tool in product management.
Collections