Hadîslerde îsâr hasleti
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hz. Peygamber (s.a.v), îsâr hasletini kendi hayatında yaşamış ve bunun çeşitli örneklerini ve uygulamalarını ortaya koymuştur. O, zaruri ihtiyaç maddelerinden kendisine gelen hediyelere kadar ihtiyaç sahibi insanlara dağıtmıştır. Onun bu hasleti, sadece ihtiyaç sahiplerine değil, kendisinden talepte bulunanları da ihata etmiştir.Allah Rasulü (s.a.v) insanların ihtiyaçlarını karşılarken, sadece mevcut imkânları kullanmamış, şartları zorlamış, borçlanma veya vadetme yoluyla ihtiyaçlara ve taleplere cevap vermiştir. Onun îsârı, misafire ikram ve ihsan gibi beşeri ilişkilerdeki nezaket ve zarafet teferruatını da ihtiva etmektedir. Rasulullah (s.a.v), îsârı sadece kendi şahsında yaşamamış, kendisine yakın şahıs ve kesimlerin ihtiyaçları ile başkalarının ihtiyaçları çakıştığında, başkalarını yakınlarına tercih etmiştir. O, bir ihtiyaç veya menfaat sözkonusu olduğunda, ashabını ailesine, hidayet namzetlerini ashabına tercih etmiştir.Hz. Peygamber'in îsârı, Allah yolunda meşakkati rahata, fakirliği zenginliğe, affetmeyi intikama tercih gibi hissi ve hukuki meseleleri de içine almaktaydı. Allah Rasulü (s.a.v), îsâr hasletini yoksulluk ve zaruret içinde yaşama pahasına hayatında uygulamış, bundan bir taviz vermemiştir. Hz. Peygamber (s.a.v) îsâr hasletine hadislerinde ashabını ve istikbaldeki ümmetini de teşvik etmiştir.Anahtar Kelimeler: Îsâr, İnfak, Fedakârlık, Tercih, Örnek, Sünnet. The Prophet Muhammad practiced the îsâr (altruism) in his life and revealedseveral examples and applications of this. He distributed essential goods needed asmuch as the gifts given to him to people in need. This attribute of him embraced notonly those in need but also those who had requested him.As fulfilling the needs of people, The Prophet Muhammad did not used merelythe existing conveniences but pushed the limits, responded to the demands and needsthrough borrowing and promising. His attribute also includes the speciality ofkindness and grace in human relations such as honoring and benevolence upon guests.The Prophet, did not implement the îsâr only on his own personality; he preferredothers to his close ones when the needs of individuals and groups close to himcoincided with the needs of others. In the case of a need or interest, he preferred hiscompanions to his family, guidance seekers to his companions.The îsâr of The Prophet Muhammad also contained emotional and legal issuessuch as the preference of hardship in the way of Allah to comfort, poverty to wealth,forgiving to revenge. The Prophet applied of îsâr to his life at the cost of living inpoverty and need, did not make concession for this. The Prophet encouraged hiscompanions and future ummah on the îsâr in his hadith as well.Keywords: Altruism, Donation, Sacrifice, Preference, Model, Sunnah
Collections