Dini inanç gelişimi açısından köy ve şehir çocuklarının karşılaştırılması üzerine bir araştırma (Kastamonu örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilişsel, fiziksel, sosyal ve ahlaki gelişim gibi dini inancın da bir gelişim alanı olarak ele alınması önemlidir.Bu çalışma köy ve şehirlerde yaşayan çocukların dini inanç gelişimlerini ve bu çocuklar arasında sınıf, yaş, cinsiyet, ebeveyn eğitim durumu ve gelir durumu gibi değişkenler açısından ne gibi farklılıklar olduğunu konu edinmektedir. Temel konusu dini inanç gelişimi olan bu çalışmada gelişim, dini inanç gelişimi ve ergenlik dönemi hakkında bilgiler verilmiştir. Teorik bilgiler yanında alan araştırması uygulanan bu çalışmada amaca uygunluğu sebebiyle `Dini İnanç Gelişim Anketi` uygulanmış ve bu yöntemle istenen veriler 6.-7-8. sınıf öğrencilerinden elde edilmiştir. Toplanan verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır.Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara gelince köy ve şehirde yaşayan çocuklar arasında Allah'a, meleklere, kitaplara ve peygamberlere iman gibi konular açısından önemli bir farklılık bulunmadığı görülmüştür. Yine köy ve şehirde yaşayan öğrencilerin dini bilgi düzeyleri arasında da anlamlı bir fark bulunmamaktadır. Öğrencilerin dini bilgileri çeşitli değişkenler açısından karşılaştırıldığında, 8. sınıf öğrencileri 7. ve 6. sınıf öğrencilerinden, 14 yaşındaki öğrenciler de 13, 12 ve 11 yaşlarındaki öğrencilerden bilgi düzeyi açısından anlamlı bir şekilde farklılık göstermektedirler. Ayrıca dini bilgi düzeyi üzerinde cinsiyetin, ebeveyn eğitim durumunun ve ekonomik durumun anlamlı bir etkisi yoktur. It is importanttoapproachfaith as an area of developmentlikecognitive, physical, socialand moral development.Thisstudydealswiththefaithdevelopment of childrenwholive in villagesandcities, andthedifferencesbetweenthesechildren in termsofsomevariablessuch as class, age, gender, parenteducational background andincome. Inthisstudy, of which main theme is faith, information has beengivenaboutfaithandadolescenceperiod. Inadditiontotheoreticalinformation, fieldresearchwasconducted in thisstudyand `Faith Development Inventory` wasappliedtosixth, seventhandeighthgradestudents. SPSS wasused in theanalysis of thedata.Accordingtothefindings of thestudy, therearenotsignificantdifferencesbetweenthechildrenwholives in villagesandcities in terms of faith in Allah, Angels, HolyBooksandProphets. Thereare not alsosignificantdifferencesbetweenreligiousinformationlevels of thesechildren. Thecomparison of religiousinformation of studentsrevealthateighthgradestudentsaremeaningfullydifferentfromsixthandseventhgradesandthestudentsaged 14 aremeaningfullydifferentfromthestudentsaged 13, 12 and 11. Moreover, gender, parenteducationalbackgroundandincomelevel do not have a meaningfuleffect on religiousinformationlevel.
Collections