Hadislerde dünyevîleşme ve tamahkârlık
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsan, mal, mülk ve servete karşı her zaman bir meyil içerisinde olmuştur. Hristiyanlık ve Budizm bu meyli yok sayarak ifrata, Yahudilik ve Zerdüştlük ise gaye hâline getirerek tefrite kaçmışlardır. Kur'an ve hadislerde ise mal ve servet, ne mutlak olarak yerilmiş ne de amaç olarak gösterilmiştir. Mal ve servetin yerinde kullanımı tavsiye edilmiş, aksi bir durumda ise karşılaşılacak olumsuz durumlar göz önüne serilmiştir. Bu bağlamda evrensel olan son dinin peygamberi Hz. Muhammed (sav)'in öğretmenliği ve örnekliği ile yetişen sahabenin mal ve servete yaklaşımları ana kaynağa yakınlıkları sebebiyle önem arz etmektedir. Çalışmamızda konular mal ve servet edinenler, mal ve servete karşı olanlar, mal ve servete rağbet edenler olmak üzere üç değişik açıdan incelenmeye gayret edilmiş olup `Hadislerde Dünyevîleşme ve Tamahkârlık ` başlığıyla incelenmiştir.Tezimizde takip edilen yöntem gereğince: İlk bölümde `Dünyevîleşme bağlamında, çocuklar, gençler ve ihtiyarlar olmak üzere hayatın üç aşaması ele alınmıştır. İkinci bölümde; Dünya malını elde etme hırsı, dünyaya meyletme, nefis, dünya hayatının yerilmesi gibi konular, Üçüncü bölümde ise; dünyaya meyletme konusunda Hz. Muhammed (sav)' in hayatından örneklerle sakınılması gereken davranışlar ile dünya ve ahiretin önemi ve ikisi arasında ki denge konusu vurgulanmıştır. Ulaştığımız genel sonuç şudur: Dünya ve ahiret hayatı arasında sıkı bir ilişki mevcuttur. İnsandan iki âlem arasında dengeyi gözetmesi ve hayatını bu doğrultuda düzenlemesi beklenmektedir. Ancak dünya hayatının cazibesi insanları ahiretle ilgilenmekten uzaklaştırmaktadır. Allah'ü Teâlâ, insanın bu durumunu bilmektedir. Bu sebeple de Allah'ü Teâlâ, Kur'an'da, Hz. Peygamber ise hayatında bizlere konuyla alakalı yol göstermiş, örneklik yapmıştır. İnsanlara cennet ve cehennemin yolları göstermiş, tercih ise insana bırakılarak aklıyla değerlendirme yapması istenmiştir.Anahtar Kelimeler: Dünyevîleşme, Ahiret, Denge, Ceza, Mükâfat. Human being is always inclined towards goods, property and wealth. Ignoring this tendency by Christianity and Buddhism causes overdoing and turning this tendency into a goal by Judaism and Zoroastrianism causes understatement. In the Qur'an and Hadith, goods and wealth are neither absolutely vilified nor shown as a purpose. The correct use of property and wealth is advised, otherwise, attention is drawn to the negative situation to be encountered. In this regard, growing up with the last Prophet Hz. Muhammed of the last religion and his teaching, guiding; the companions' approaching to the goods and wealth is important because of their closeness to the main source. In this study, three different perspectives on the subject are examined, including those who acquire property and wealth, those who oppose property and wealth, and those who desire property and wealth.The subject of `Worldliness and graspingness in the hadiths` is examined in our work. According to the method followed in the thesis: In the first part, three stages of life is processed `The subject of worldly change, children, young people and old people.` In the second part; The ambition to obtain the world's goods, the inclination to the world, the exquisite, the destruction of the world's life and the earth's afterlife balance are processed. In the third chapter, the actions to be taken and avoided about the subject of inclination to the world are explained according to the prophet's life. The general conclusion that we are reached is that: a close relationship between the world and the afterlife. It is expected from human being that paying regard to balance between two lives and to organize his life in this direction.But the charm of the world's life distracts people from taking care of the afterlife. Allah Almighty knows this condition of man. For this reason, Allah guides us in the Qur'an, while the Hz Prophet is in his life. It is emphasized that the importance of the world and the afterlife and balance between the two. He shows the paths of heaven and hell to people, and he wants from human being to evaluate it with a sense of intelligence by leaving the preference to them.Key Words: Worldliness, afterlife, Balance, Punishment, Reward.
Collections