Gazali ile Soren Kierkegaard`da iman ve akıl ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İslam düşünce geleneğinin önemli simalarından biri olan Gazali'nin hayatı hakikatyolcusu olarak nitelendirilebilir. Çalışmanın Akıl ve iman ile olan ilişkisinde Gazaliakla önem vermiştir. Akla önem veren Gazali aklı çoğu yerde kalp, ruh ve nefiskavramlarıyla bağlantılı bir şekilde birbirinin yerine kullanır. Gazali imanın mahiyetiüzerinde durmuş, onun bir teslimiyetten mi yoksa aklın bir ürünü mü olduğu ya da biraraya nasıl gelebilecekleri noktaları üzerinde durmuş ve buna cevaplar aramayakoyulmuştur. Aşkın bir varlığa olan inancın üzerinde imanın mı yoksa aklın mı ya daher ikisinin birden mi önemli olduğu sorusu asırlar boyu felsefenin temel problemi,olarak tartışıla gelmiştir. Hristiyan teolojisinde bireyin öte dünyayı arzulaması, budünyayı gözünde değersizleştirmesine ve kendine yabancılaşmasına yol açmıştır.Kierkegaard bu noktada imanın akılla kavranabilecek bir hakikat olmadığını, imanınparadoks olduğunu ve ancak onun bu bakış açısıyla bulabileceğimizi söyler.Kierkegaard bireyin toplum içerisinde nesne konumundan özne konumuna geçerekkendi benliğini elde edebileceğinin kanısı içerisindedir. Tanrıya karşı tam bir teslimiyetgöstermedikçe aşkın olanı yakalamayacağımızı ve varoluş alanlarını temsil eden estetik,etik ve dinsel varoluş alanları içerisinde dinsel varoluş alanına geçişi sağlamaklaTanrıya karşı mutlak paradoksa ulaşacağımızı savunur. Kierkegaard Hegel felsefesininbireyi değersizleştiren tutumuna karşı bireyin kendi varoluşunu gerçekleştirebilenönemli bir konuma yükseltir.Anahtar Kelimeler: Kierkegaard, Varoluşçuluk, Akıl, Paradoks, Gazali, İman,Kalp The life of Gazali, one of the main figures of the Islamic tradition, can bedescribed as the truth traveler. In his relationship with reason and faith, the study gaveimportance to mind. Giving importance to mind, Gazali is on the ground with heart,soul and exquisite concepts. Gazali is focused on the nature of faith, and it begins tolook for answers, whether it is a submission or a product, or how it will come together.The question of whether faith in the existence of a love, or whether it is the mind or thetwo ahead of them, has been the main problem of philosophy for centuries. In Christiantheology, the desire of the other world to cause the world to devalue and alienate itself.Kierkegaard says that on this page there is a truth that can be grasped by reason, theparadoxes of faith, and that we can find only in this matter. Kierkegaard believes thatthe individual's society, the nature, history, nature of society. The aesthetics, ethics andreligious existence areas that represent our areas of existence defend our love, while theabsolute paradox against God can be reached. Kierkegaard made the individual'sexistence possible against the attitude of Hegel's philosophy, which devalues theindividual.Key Words: Kierkegaard, Egzistansiyalizm, Mind, Paradox, Ghazali, Faith,Heart.
Collections