Cahız`ın bilgiye yaklaşımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Allah'ın bilgisiyle, yaratılmış olan insan bilgisi aynı değildir. Cahız'a göre insanın bilgisi var olanı kapsarken Allah'ın bilgisi var olmayanı da kapsamaktadır. Cahız'a göre bilgi varlık olarak değil bir sıfat olarak tezahür eder. Cahız Allah'ın bilgisi ile insan bilgisi birbirininden farklı olduğunu yaklaşımını ileri sürmektedir. Allahın ilmi/bilgisi nihayetsiz, ezeli ve beş duyudan ve herhangi bir varlıktan alınan bir bilgi olmadığını daha hiçbir varlık yokken Allah'ın bilgisi olduğunu söyler. Allah'ın varlık aleminde olmayanları benzersiz bir şekilde tasarlayıp yarattığı ,İnsan bilgisi ise Allahın yarattığı varlıklardan yola çıkarak ilham alarak bir araya getirmektedir.İnsanın bilgiyi elde etme şekli ise sağlıklı beş duyuyla aldığı görüşündedir. Ona göre, insanlar sağlam beş duyuyla çevrelerinden gözlem ve tecrübe yoluyla bilgiyi elde ederler.Anahtar Kelime: Mu'tezile, Cahız, Enteklektüel, Allah'ın Bilgisi, İnsanların Bilgisi, Beş Duyu, Akıl, Haber… God's knowlede and human knowled created are not the same. According to Cahız, the knowledge of man incudes what is present and the knowledge of God includes whatis not. According to Cahız, knowledge manifests an an adjecctive and not as an antity. Kahiz asserts that God's knowledge and human knowledge are different from each other. He says that God's knowledge is eternal,and that there is no information from any of the five senses and of any being. God uiguely designed and create those who are not in the realm of being, and Human knoleng bringstogether by taking inspiration from the creatures created by Allah The way that one obtains information is in the opinion of five senses. Accordingto him, people acguire knowledge through observatin and experience from their envionment with five sound senses.Key Words: Mu'tezile,Cahız, Intelectual, Knowledge of God, Knowledge of People, Five Senses, Reason, News
Collections