Show simple item record

dc.contributor.advisorKara, Mehmet Kazım
dc.contributor.authorAlptekin, Burhan
dc.date.accessioned2021-05-08T06:32:42Z
dc.date.available2021-05-08T06:32:42Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623356
dc.description.abstractBu çalışma Iğdır ilinde hayvancılık alanında üretim ve pazarlama açısından üreticilerin organizasyonu sorununa çözüm bulmak üzere anket yoluyla üreticilerden elde edilen veriler ışığında diskriminant analizi ve Khi-kare metodlarının kullanmasıyla elde edilen sonuçlar doğrultusunda çözüm üretilmesi amacıyla yürütülmüştür. Sivil toplum adına; tarım alanındaki mevcut organizasyonlar (oda, dernek, kooperatif ve birlikler) hakkında yapılan uygulama üzerinde küçük, orta ve büyük ölçekli 135 hayvancılık işletmelerinden üretim ve pazarlama imkânlarının değerlendirilmesi kapsamında veriler elde edilmiştir. Tarımda üreticilerin organizasyonu açısından yaşanan temel problemlere göre, üreticiden elde edilen veriye diskriminant analizi uygulanmıştır. İşletmecilerle yapılan yüz yüze görüşmelerle yürütülen anket yöntemiyle elde edilen veri, tarımda örgütlenme (organizasyon) konusunda yaşanan problemler açısından, işletmelerin ölçeği ve benzeri konular ile bu amaçla bizzat belirlenen kriterlere göre analiz edilmiştir. Analiz sonucunda da mevcut problemleri belirleyip buna göre çözüm önerileri sunulmuştur. Bu çalışmada araştırıcılara ışık tutmak amacıyla çok değişkenli analiz yöntemi olan diskriminant analizinin veri yapısı, fonksiyonlarının bulunması ve bu fonksiyonların anlamlılık testlerinin nasıl yapıldığı ile ilgili ayrıca teorik bilgiler verilmiştir. Analiz sonuçları, tarımsal örgütlenmedeki problemleri belirleyip, yapılması gerekenleri ortaya koyacak şekilde yorumlanmıştır.Nitekim üreticilerin üyesi oldukları kooperatif ya da birlik hakkında sahip olunan bilgi seviyesine göre tabandan gelen bir örgütlenme biçimine ihtiyaç olduğu görüşü ağırlık kazanmıştır. Öte yandan hayvan yetiştiricilerinin mevcut kooperatifler ve birlikler ile bankalar ve mevcut destekler konusunda sahip oldukları olumsuz görüşe karşılık, tabandan gelen bir örgütlenmeye ihtiyaç olduğu görüşünün ağırlık kazandığı anlaşılmaktadır.
dc.description.abstractThis study was carried out with the aim of finding solutions to the problem of the organization of producers in terms of production and marketing in the field of livestock production in Iğdır province in the light of the data obtained from the producers in accordance with the discriminant analysis and Khi-square methoda. On behalf of civil society; as part of existing organizations (i.e. chambers, associations, cooperatives and unions) on agriculture, data were collected from 135 small, medium and large scale animal husbandry enterprises on production marketing opportunities. According to the fundamental problems experienced in the organization of producers in agriculture, the discriminant analysis was applied to the data obtained from the producers. The data obtained by the survey method conducted with face-to-face interviews with the enterprises were analyzed by considering the problems encountered in the agricultural organization, and taking into account the scale of the enterprises and similar criteria determined for this purpose. At the end of the analysis, solution suggestions are presented by identifying the current problems, accordingly. With the aim of providing an insight for further researchers in this study, theoretical information was presented about the data structure and finding functions of discriminant analysis as a multivariate analysis method and how to test the significance of these functions. The results of the analysis were interpreted to determine the problems in the agricultural organization and to reveal what should be done.As a matter of fact, the opinion that there is a need for grassroots organization according to their knowledge levels about the cooperative or union was gained importance. On the other hand, it is understood that consideration that animal breeders who need a grassroots organization gained weight by contrast with their negative views on existing cooperatives and unions with banks and current supports.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectZiraattr_TR
dc.subjectAgricultureen_US
dc.titleTarımsal üretim ve pazarlama açısından örgütlenme (organizasyon) sorununun, hayvancılık işletmelerinde analizi: Iğdır örneği
dc.title.alternativeAnalysis of the issue of organization in terms of agricultural production and marketing in livestock enterprises: Igdir example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-05
dc.contributor.departmentZootekni Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10221469
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityIĞDIR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530210
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess