Markalı ürünlerin pazarlanması ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Değişen ve gelişen dünya ekonomisi işletmelerin kendilerini sürekli değiştirerek geliştirmesini zorunlu kılmaktadır. Günümüzde, tüketici isteklerinin değişmesi rekabet şartlarının artmasına, işletmeleri markalaşmaya ve markaların pazarlanmasında tanınmış lisanslı ürünleri kullanmaya teşvik etmektedir. Tüketicilerin, ürün seçerken daha bilinçli olmaları, işletmelerin markalarını sunarken daha titiz davranmalarını gerektirmektedir.Markalama kararı alan bir işletme, tüketicinin istek ve ihtiyaçlarına yön verebilecek nitelikte olmalıdır. Rekabet koşullarının zorlaşması işletmelerin farklılık yaratma çabasına girmesine neden olmuştur. Bu nedenle, ürettikleri ürünlerin isim, reklam, dağıtım ve pazarlama gibi konularında çalışmaya başlamışlardır. İşletmelerin rekabet stratejilerinden birisi de lisanslı bir markanın kullanım hakkını almaktır. Rakiplerine karşı fark yaratmak ve tüketicilere daha kolay ulaşmak isteyen işletmeler, son yıllarda lisanslı ürün kullanımında artış göstermiştir.Çalışmanın teorik kısmının ilk bölümünde marka kavramı, markalama süreci, markalama stratejisi incelenmektedir. İkinci bölüm de marka pazarlamasında marka lisans sözleşmesi ve lisans sözleşmeleri incelenmektedir. Uygulama bölümünde ise, Keskin Color İşletmesinin 2002?2007 yılları arasındaki satışlarında lisanslı ürünlerinin, lisansız ürünlerine oranlarının değerlendirilmesi aktarılmaktadır.Anahtar Kelimeler: Marka, Lisans, Sözleşme Due to changing and growing world economy it becomes more and more indispensable for business enterprises to develop themselves according to these economic changes. Today the changes in consumer demands has led to a heightened competition between enterprises and this has provoked them for becoming a trademark and using famous licensed products for marketing their trademarks. As the consumers are more conscious than before, the enterprises should be giving their best attention to the presentation of their trademarks.On the way to become a trademark, an enterprise should have the capacity to direct the demands and needs of the consumers. Additionally tough competitive requirements cause the enterprises to strive for diversification and this leads them to work on the name, advertisement, distribution and marketing of the product. One of the strategies is to take the usage rights of a licensed trademark. Thus the enterprises, which want to outstrip in this competitive market and reach to consumers easily, have been using licensed products increasingly in recent years.In the second section of the theoric part of this study the concept of trademark, the process of obtaining a trademark and trademark strategies are investigated. In the third section, the role of trademark license agreements in the marketing of the products and types of trademark license agreements are examined. In the applied part, the ratio of the licensed and non-licensed products in the total sales of Keskin Color between the years 2002-2007 is studied.Key Words: Trademark, License, Agreement
Collections