dc.contributor.advisor | Özdemir, Mehmet Ali | |
dc.contributor.author | Tarim, Cem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:31:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:31:12Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623240 | |
dc.description.abstract | Bağlamanın yapısal özelliği ve çalış tekniğinin gelişmeye açık olması, zaman içinde icra alanında yeni çalış biçimlerinin oluşmasını beraberinde getirmiştir.?Milli Eğitim Bakanlığı Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde, Bağlama Eğitimi ile İlgili Alıştırmalar ve Etütler? adı altında topladığımız bu tez çalışmasının oluşmasında, bağlamanın geleneksel çalış biçiminin yanı sıra yeni alıştırma ve etütlerin geleneksel çalım biçimiyle beraber göstereceği gelişmelerin, bu alandaki öğretim tekniklerini olumlu yönde etkileyip uzak hedeflere varabilmede basamak oluşturacağı düşüncesinden hareket edilmiştir.Bu bağlamda; geleneksel çalış biçimleriyle ilgi yaptığımız araştırma ve incelemelerde halk ezgilerinin üretim biçiminden gelen değişkenliğinin yanı sıra, notaya alan kişilerin bakış açılarıyla ilgili olarak, notaya alınan eserler arasında farklılıkların olmasına yol açtığı sonucuna ulaşılmıştır. Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde geleneksel bağlama çalma tekniklerinin yanı sıra yaratılacak ezgileri de destekleyici alıştırma ve etütlerin, yeni ve evrensel boyutta eserlerin icrasını gerçekleştirmede, olumlu etkisi olacağı düşüncesindeyiz.Araştırmamızda, Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde(AGSL) Bağlama eğitimine yeni başlayan 9. sınıf ve sonrasında 10. sınıf öğrencilerinin sol ve sağ ellerini birlikte bir uyum içerisinde doğru kullanabilmesini sağlayıcı çalışmaları şöyle sıralayabiliriz:1.Halk ezgilerini ve yeni üretilecek eserlerdeki çalma güçlüğü olabilecek pasajları kolay icra edebilmesi,2.Sol el parmaklarının baskısını güçlendirmesi,3.Sağ elin duruşu ve tezeneyi tutuşunda zayıf parmaklarını güçlendirmesi,4.Farklı ritmik yapılardaki ezgilerin çalınması,5.Perdelerin ve dizilerin tanıması, çalınması,6.Daha ileri seviyelerdeki eserlerin icra edebilmesine yardımcı olabilmesi,7.Alıştırma ve etütlerin kolaydan zora doğru olması ve öğrenciyi geliştirmesi hedef olarak alınmıştır.Tezin içeriği oluşturulurken, ayrı derlemecilerin aynı veya farklı kişiden alınan ezgileri, değişik zamanlarda notaya aktarış biçimleri analiz edilmekle birlikte, bağlama metotlarında hedef olarak gösterilen eserlerin doğrululuğunun göreceliği üzerinde durulmuştur.Milli Eğitim Bakanlığı(MEB) tarafından hazırlanan AGSL bağlama müfredat programı incelenmiş, AGSL bağlama öğretmenleri ile iletişime geçilip internet üzerinden anket yapılmış, bağlama eğitim metotları, alan araştırmaları ve araştırdığımız bağlama metotlarının yöntem, hedef ve çözümsel değerlendirmeleri yapılmıştır.Araştırma ve incelemelerimiz sonucunda, Bağlama öğretmenleriyle yaptığımız görüşmeler ışığında ve kendi saptamalarımızla birlikte öğrencileri geliştirici alıştırma ve etütlerin sınıflandırmaları yapılmıştır. Dörtlük ve sekizlik nota değerleriyle başladığımız çalışmaya ileriki aşamalarda onaltılık nota kalıpları eklenmiştir. Ayrıca nota kalıpları fazla çeşitlendirilmeden bağlama üzerindeki bütün seslerin öğretilmesi amaçlanmıştır. Alıştırma aşamasından sonra aynı çalışmayı takip eden 1?2, 1?3, 1?4, 2?4, 3?4, 1?3?4, 2?3?4. vb. parmakları geliştirici etütler yazılmıştır.?Milli Eğitim Bakanlığı Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde, Bağlama Eğitimi İle İlgili Alıştırmalar Ve Etütler? adlı çalışmamız, konumuzla ilgili daha önce notaya alınan halk ezgilerinin ve bağlama metotlarının analizi, yazılan alıştırma ve etütlerin bundan sonraki yapılacak çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | The structural feature and diversity of playing techniques of Baglama have provided the emergence of new playing techniques in performance in time.It is thought that new exercises and studies, as well as the way of traditional playing of Baglama, will affect education techniques in this field of music in positively, and this will become a step in attaining far aims on the formation of this thesis study under the title `EXERCISES AND STUDIES ON THE EDUCATION OF BAGLAMA INSTRUMENT AT ANATOLIAN HIGH SCHOOL OF FINE ARTS, MINISTRY OF EDUCATION ?.In this sense , in our researches and studies on traditional playing techniques, it was deduced that folk melodies caused differences between pieces of written music related with point of views of people who write in musical note as well as variability because of the way of production.We consider that exercises and studies that support melodies composed as well as traditional techniques of playing Baglama at Anatolian High School of Fine Arts will have positive effect in performing pieces in new and universal extent.In this study, we can list the studies which provide that the beginner for grade 9 and the students for grade 10 at Anatolian High School of Fine Arts can use their both right and left hands in accordance on Baglama education :1. To be able to perform folk melodies and passages with a possibility of playing difficulty in new melodies composed easily.2.To be able to strengthen the press of left- hand fingers.3. To be able to strengthen the position of right hand and weak fingers in holding plectrum.4. To be able to perform the melodies in different rhythmic structures.5. To be able to play and recognize the frets and lines.6. To be able to help to perform the musical pieces in advanced stage.7. It is targeted that exercises and studies should be from easy to hard , and those should improve the students.While forming the contents of this thesis, it is emphasized on relativity of correctness of melodies in the targeton the methods of Baglama; besides this we analyzed the ways of transferring melodies that were taken from the same or different persons in note in different times by different composers.The Baglama curriculum of Anatolian High School Of Fine Arts prepared by Ministry of Education was examined.It was connected with the Baglama teachers at Anatolian High School of Fine Arts ,and was interviewed with them on the internet.Methods of Baglama education, research on the field and the ways,aims , analytic evaluations of Baglama methods that we searched were done.Under the light of the information that we obtained from other Baglama teachers as a result of the researches and studies,we made classifications of exercises and studies which will improve the students.Firstly we started with quarter note and eighth note ,and then we added sixteenth note in the next stages.Besides this ,it was aimed to teach all the sounds on the Baglama instrument without diversify the note forms.After the stage of exercise studies which improve the fingers like as 1-2, 1-3, 1-4, 2-4, 3-4, 1-3-4, 2-3-4 etc. were written followed by the same activity.In this study titled as ` EXERCISES AND STUDIES ON THE EDUCATION OF BAGLAMA INSTRUMENT at ANATOLIAN HIGH SCHOOL OF FINE ARTS, MINISTRY OF EDUCATION? , it is considered that the previous folk melodies and analysis of balgama methods , exercises and studies in this thesis will set an example for the future studies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Milli Eğitim Bakanlığı Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde bağlama eğitimi ile ilgili alıştırmalar ve etütler. | |
dc.title.alternative | Exercises and studies on the education of baglama instrument at Anatolian High School of Fine Arts, Ministry of Education. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Bağlama (Müzik aleti) | |
dc.identifier.yokid | 316810 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 235653 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |