Bilgi yönetimi açısından e-dönüşüm ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İletişim ve haberleşme teknolojilerinin gelişmesiyle küreselleşme adında bir olgu ortaya çıkmıştır. Küreselleşmenin sonucunda rekabet koşulları eskiye göre daha da zorlaşmıştır. Günümüzde veriye duyulan ihtiyaç her geçen gün artmaktadır. Bu nedenle veriye en hızlı nasıl ulaşırız sorunu varolmaktadır. Artık ne kadar üretiyoruzdan ziyade, ürettiğimizin kalitesi nedir? Ürettiğimizden ne kadar kar ediyoruz gibi sorular gündemdedir.Bilgi artık para eder bir değer halini almıştır. Bunu şöyle düşünelim; çok fazla sayıda üreten bir işletmeyiz ama ne kadar kar ettiğimiz bilgisine ulaşamıyoruz. Piyasalarda ne kadar alacağımız var piyasalara ne kadar borcumuz var bilmiyoruz. Hatta önümüzdeki bir ayda gelir gider dengemizi kağıtlardan ayıklayıp çıkartmamız haftayı buluyor. Böyle bir işletmenin günümüzde yaşaması oldukça güçtür. Genel piyasalarda yaşanacak en ufak bir kriz bizim ödemelerimizi yapamamamıza, likit sıkıntısına girmemize neden olabilir. Oysa planlama yapan önündeki birkaç ayın alacak ve borçlarını bilen işletmelerin bu krizi küçük bir krediyle bile aşması mümkün olabilir.Bu kapsamda çalışma içerisinde bilginin önemine değinilmiş, e-dönüşüm bilgi merkezlerinde yönetimi kolaylaştırır mı? sorusuna yanıt aranmaya çalışılmış, bu nedenle e-dönüşümün tanımı yapılmak suretiyle, bilgi merkezine yönetim fonksiyonları açısından bakılarak, e-dönüşüm uygulamasına yer verilmiştir. Owing to improvement of communication and transmission technologies, a phenomenon called globalization arose. As a result of globalization; competition conditions became more challenging when compared to the past. Today the need for data increases day by day. Therefore, there exists the question how to access data the fastest. Now, instead of how much we are producing questions like what is the quality of our products? How much we profit from our products are on agenda.Information has gained a monetary value. Let?s consider this as follows; we are a business producing in great quantities but we cannot access the information of how much we profit. We do not know our receivables and debts to the markets. Even it takes a week for us to extract our income-expenditure balance for the next month from papers. It is hard for a business like this to survive today. The most minor crises to occur in general markets may prevent us from making our payments; cause us to experience liquidity troubles. However, businesses who plan, know receivables and debts of several future months may overcome such a crisis with a small loan.In this context, importance of information is addressed, an answer was tried to be found to the question namely, shall e-transformation facilitate management at information centers?, therefore by giving a definition of e-transformation, information center was considered with respect to management functions, e-transformation application was included in the study.
Collections