Türk musikisi konservatuarlarında 4 yıllık lisans ney eğitimi için bir müfredat programı önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın birinci bölümünde genel müzik eğitimi ve Türk Müziği'ndeki eğitim sistemi, meşk usülü ele alınmış, notanın müzik eğitimindeki önemi göz önünde bulundurularak Türk Müziği'nde yaygın olarak kullanılan hamparsum notasının ve daha sonra bazı değişikliklerle kullanılmaya başlanılan batı notasının Türk müziği ve eğitimine yaptığı katkılar incelenmiştir. Ney eğitimi ile ilgili metodlar ve ulaşılabilen kaynaklar hakkında özet bilgiler sunulmuş,. İ.T.Ü. Türk Müziği Devlet Konservatuarı, Gaziantep Üniversitesi Temel Bilimler Bölümü ve Ege Üniversitesi Temel Bilimler Bölümü'nde kullanılan ney müfredat programlarına yer verilmiş, benzerlik ve farklılıkları tespit edilmeye çalışılmıştır.İkinci bölümde ise diğer müfredat programlarını incelemememiz sonucundaki tespitlerimiz ve bugüne kadar kendi uygulamalarımızda edinilen tecrübeler doğrultusunda, Türk Müziği konservatuarlarımızda dört yıllık lisans düzeyindeki eğitimde kullanılması önerilen, haftalık düzende hazırlanmış bir müfredat çalışmasına yer verilmiştir In the first part of this thesis; Traditional Turkish Music Education System ?Mesk? is explained by bearing in mind important of note in music education. Also hamparsum note system (old symbols of notes) and modern note system are analyzed and is explained their contributions to Turkish Music. Some ?Ney? methods, books and other referances are briefly introduced. ?Ney? course of I.T.U Conservatory, Gaziantep University Conservatory and Ege University Conservatory are given in details.In the second part; a new ?Ney? teaching course and methods are proposed for using at conservatories in graduate level.
Collections