İlköğretim ıı. kademe (6. 7. ve 8. sınıflar) müzik dersi kitaplarında Türk müziği okul şarkılarına ayrılan yer
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Milli Eğitim okullarının II. Kademe (6. 7. ve 8. sınıflar) müzik dersi ders kitaplarındaki, Türk Müziği-Batı Müziği oranlarını vurgulamak aynı sınıflarda okutulan Müzik Dersi ders kitaplarında yer alan yabancı okul şarkılarının öğrenimi ve öğretiminde karşılaşılan zorlukları saptamak ve Türk Müziğinin öğretimi ve öğrenimine, gerek repertuar ve gerekse teori bakımından daha fazla yer verilmesinin çocuk gelişimi bakımından gereğini ortaya koymaktır. Yöntem olarak kaynak tarama, görüşme ve öğretmen-öğrencilere yönelik anket uygulaması yöntemleri kullanılmıştır. Bu araştırmada içerik olarak Atatürk'ün kültürel reform hareketlerinin ilkelerine bağlı olarak kültür anlayışına yer verilmiş Milli Eğitim Temel kanunu ve müzik dersi müfredat programı Atatürk'ün kültür konseptine göre incelenmiştir. Gelişim kavramı ve alanlarına müziğin etkileri vurgulanmıştır. Çocukların eğitim müziklerinin, yaşlarına ve gelişim özelliklerine bağlı olarak öncelikle kendi kültüründen izler taşıyan okul şarkılarıyla, yapılmasının gerekliliği vurgulanmıştır. Ders kitaplarındaki okul şarkılarının öğretmenler tarafından öğretilmesinde ve öğrenciler tarafından öğrenilmesinde karşılaşılan güçlükleri ortaya çıkartmak amacıyla anket uygulaması yapılmıştır. Çocuğa ilköğretim çağında öğretilebilecek Türk Müziği makamlarında bestelenmiş okul şarkıları repertuarına yer verilmiştir. Sonuç olarak, Türk Milli Eğitim Bakanlığına bağlı İlköğretim okullarındaki Müzik Eğitiminin Türk Müziği temelli yapılmasının gerekleri ve faydaları ortaya konulmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Türk Müziği, Milli Eğitim Müfredatı, Gelişim, Çocuk Şarkıları. The aim of this study is to emphasize the proportion of Turkish Music and Western Music in the music coursebooks taught at the Secondary Level (6th, 7th and 8th Grades) of Primary Schools of Ministry of National Education, to analyse the difficulties involved in the teaching of foreign school songs in the Music Course-books at the above given grades and to determine the neccessity of allowing more space for the development of children, in theoretical and practical senses, to the teaching of Turkish Music. The method of research includes literature review, interview and the application of questionnaires to students-teachers. This research is based, in terms of content, on the cultural approach behind the principles of cultural reform movements put forth by Atatürk, the founder of the Republic. The Law for National Education and the curriculum for the music courses have been analysed in accordance with Atatürk?s conceptual framework of culture. The impact of music on the concept of development and its related areas have been emphasized. The importance of carrying out the music training of children, in accordance with their ages and developmental characteristics, by means of school songs that reflect their national culture has been emphasized. A questionnaire has been applied in order to determine the difficulties in the teaching of school songs in the coursebooks by the teachers and in their learning by the students. A repertoire of school songs that were composed in the fundamental tunes of Turkish Music to be taught to the children of primary school age have been suggested. In conclusion, it has been tried to explain that the importance and the advantages of Music Training at the Primary Schools of the Turkish Ministry of National Education to be carried out on the basis of Turkish Music.Key Words: Turkish Music, National Education Curriculum, Development, Children?s Songs.
Collections