Anadolu güzel sanatlar liselerinden mezun olan öğrencilerin müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda `müziksel işitme okuma ve yazma` alanındaki başarı durumlarının değerlendirilmesi: Bursa örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
MİOY (Müziksel İşitme Okuma Yazma) dersi mesleki müzik eğitimi veren tüm kurumların alan dersidir. Bu dersin ya da bu dersin öğrenme alanlarından herhangi birinin eksikliği; bu dersin öğrenme alanlarının özel amaçlarına ulaşamamasının yanı sıra, müzik alanının diğer unsurları olan çalma, söyleme (icra) gibi uygulamaya yönelik alanlara da yansıyacağından, özellikle mesleki müzik eğitimi alan bireylerde tüm meslek yaşamları boyunca telafi edilemeyen sorunlara yol açmaktadır.Bu çalışma AGSL (Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri) nin müzik bölümünden mezun olup üniversitelerin eğitim fakülteleri müzik öğretmenliği bölümünü kazanmış öğrencilerin Bursa özelinde Müziksel İşitme Okuma yazma alanındaki başarı durumlarını tespit etmek amacıyla yapılmış ve sonuçları yorumlanmıştır.Araştırmanın kapsamını, Uludağ Üniversitesi Müzik Bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem grubu ise, farklı sınıflardaki öğrencilerin farklı müziksel işitme okuma yazma programı aldığından araştırmadaki homojenliği sağlamak amacıyla aynı müziksel işitme okuma yazma programıyla eğitim gören 2007 ? 2008 girişli AGSL mezunu öğrencilerin tümünden oluşmaktadır.Araştırma tarama modelindedir. İstenen bilgilere ait veriler, Uludağ üniversitesi eğitim fakültesi öğrenci işlerinden müzik öğretmenliği bölüm başkanlığının talimatıyla alınmış resmi onaylı belgeler olup yapılan anket uygulaması uzman görüşü doğrultusunda araştırmacı tarafından, alanla ilgili öğretim görevlilerinin görüş ve önerileri doğrultusunda hazırlanmıştır.Bu araştırma ile Anadolu güzel sanatlar lisesinden mezun olup Uludağ üniversitesi müzik öğretmenliği bölümünde halen öğrenim görmekte olan 2007 ? 2008 girişli öğrencilerin Müziksel İşitme Okuma Yazma başarı durumları; 2007 ? 2008 yılında yapılan müzik bölümü giriş yetenek sınavı ile üç yarıyıl sonunda aldıkları Müziksel İşitme Okuma Yazma dersi ara sınav ve dönem sonu notlarının korelâsyonu yapılmış, uygulanan anketle de öğrenci görüşleri değerlendirilmiş, aralarındaki anlamlı bağlantılar değerlendirilerek yorumlar yapılmış, sonuçlar elde edilmiş ve bu sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir.Buna göre; AGSL de alınan MİOY dersinin Üniversite Giriş yetenek sınavına ve Lisans düzeyinde MİOY eğitimine kısmen zemin hazırladığı dolayısıyla AGSL MİOY eğitimi ile Üniversite Giriş yetenek sınavı ve Üniversite MİOY eğitimi arasında genel anlamda olumlu bir paralellik olduğu; buna karşın sonuç ve öneriler kısmında belirtilen MİOY dersinin çeşitli alan ve konularında eksiklikler ya da yetersizlikler olduğu görülmüş ve buna ilişkin öneriler sunulmuştur. Musical Hearing Reading Writing is one of the main subjects at all schools where music is taught as a profession. The lack of either this subject or any of its components causes its not reaching particular targets it aims to have as well as being reflected in song singing and instrument playing; that is, performance which is the other important element of music and causes especially the ones who got vocational music education to have irrepairable problems as long as they do their job.This study was carried out to determine the success of the students in the field of Musical Hearing Reading Writing. The students graduated from Anatolian Fine Arts High Schools and got a place at Music Teaching Department of Education Faculty of Uludağ University. Some comment were made on the results.The students of Music Teaching Department of Education Faculty of Uludağ University are the subjects of this study. On the other hand, because of the fact that the students at different classes had various Musical Hearing Reading Writing lessons, to make the study homogenous the students of the sample group were specifically chosen from the students who started university in 2007.The study was conducted in scanning mode. Data about the required information are the officially approved documents obtained from the student office of Uludağ Univesity Education Faculty with the order of the head of the Music Teaching Department. The survey was carried out by the researcher under the supervision of an expert along with the suggestions of the lecturers teaching the same subject.In this study, the success levels of the students in Musical Hearing Reading Writing who graduated from Anatolian Fine Arts High Schools, got a place at the Music Teaching Department of Uludağ University and who are still students there were correlated to the scores of the Music Department Entrance Aptitude Exam and to the midterm and final scores they got from Musical Hearing Reading Writing subject in the first three terms. In the survey, students? points of view were noted and some comments were made on the meaningful relations between their points of view and some conclusions were drawn. In accord with these conclusions, some suggestions were made.According to these, Musical Hearing Reading Writing subject taken at Anatolian Fine Arts High Schools partly prepares the students for the university entrance aptitude exam. Consequently, It was established that in general terms there was a positive parallelism between Musical Hearing Reading Writing at Anatolian Fine Arts High Schools, University Entrance Aptitude Exam, and Musical Hearing Reading Writing at university level. However; it was concluded that there were some deficiencies or inefficiencies in some sections or topics of Musical Hearing Reading Writing subject which was mentioned in the conclusion and suggestions section and as a result some suggestions were made.
Collections