Joaquin Rodrigo `Fantasia Para un Gentilhombre` ve kaynağı olan Gaspar Sanz`ın altı gitar eserinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Joaquin Rodrigo ?Fantasia para un Gentilhombre? ve Kaynağı olan Gaspar Sanz'ın Altı Gitar Eserinin Karşılaştırılması' başlıklı bu tezde, 1954 yılında Joaquin Rodrigo tarafından bestelenen, ?Fantasía para un Gentilhombre? (Bir Soylu için Fantezi) adlı eserin yazılış yöntemleri araştırılmıştır. Bu yöntemler içinde en önemlisi, kaynak olarak aldığı temaları ne ölçüde ve nasıl kullandığının belirlenmesi olmuştur. Rodrigo, her ne kadar 20. yy bestecisi olarak tanınsa da, yazdığı eserlerde daima köklerine bağlılığını göstermiştir. Bu eseri en belirgin örneklerden birisidir.Araştırmada, konçerto ve kaynağı olan altı gitar parçasının cümle analizleri, ritmik, melodik ve armonik yapıları karşılaştırma yöntemi ile, ölçü ölçü incelenmiş, sonuçlar tablo olarak gösterilmiştir. Tablolarda yer alan terimler ve kısaltmalar, metin içerisinde detaylı olarak anlatılmıştır. Bu tablolarda Rodrigo'nun yapmış olduğu orkestrasyonun çalgılara olan dağılımına da yer verilmiştir. Gözlemler bölümünde ise, tablolarda açıklanamayan önemli noktalar, notalarla şekil olarak açıklanmıştır. Elde edilen cümle analizleri, formül şeklinde yazılarak, Rodrigo'nun izlediği yöntemler araştırılmış, kaynak olarak aldığı temaları ne şekilde geliştirdiği izlenmiştir. Yapılan tüm karşılaştırmalarda, Sanz'ın cümleleri baz olarak alınmıştır. İstatistik verilere dayanılarak, meydana getirilen eserde, kaynaktan bire bir alınan, benzetilen, türetilen ya da yeniden yazılmış cümlelerin değerlendirilmesi yapılmıştır.Geleneksel eserlerden yola çıkarak, büyük formda çağdaş bir eser oluşturulurken izlenecek yöntemlerin araştırılmasının, genç bestecilere ve bu konuda çalışma yapacaklara bir yol göstereceğini düşünmekteyiz.Anahtar Kelimeler: Konçerto, Joaquin Rodrigo, Gaspar Sanz, orkestrasyon. In this thesis entitled Joaquin Rodrigo ?Fantasia para un Gentilhombre? and comparison of its source Gaspar Sanz?s ?Six Guitar Pieces?, the composition techniques of ?Fantasia para un Gentilhombre? (Fantasy for a Nobleman), which was composed by Joaquin Rodrigo in 1954, are investigated. The most important technique is the one identifying to what extent Rodrigo uses the themes and how he uses them, which he has taken as source. Although Rodrigo is known to be a composer of the twentieth century, he has always shown his affection to his roots in his compositions. In his musical work this characteristic is very distinct.In this research, the sentence analyses of the concerto and its source, six guitar pieces, are examined meter by meter comparing their rhythmic, melodic and harmonical structures and the results are tabulated. The terms and abbreviations given in the tables are explained in detail throughout the text. The distribution of Rodrigo?s orchestration to the instruments are also demonstrated in the tables. The important points that cannot be explained in the tables, are clarified in the observations section by figures containing notations. The techniques followed by Rodrigo and how he has developed the themes which were taken as source are investigated by typing the sentence analyses in formulas. In all of the comparisons, Sanz?s sentences are taken as reference. In this work of art, the sentences that were copied from the source note-by-note, imitated, derivated or re-written are evaluated based on the statistical data.It is thought that the investigation methods followed during the composition of a contemporary piece of music in a big form will guide young composers and those who will conduct work in this area.Key words: Concerto, Joaquin Rodrigo, Gaspar Sanz, orchestration.
Collections