20. yüzyılda sanat dallarının birlikteliğine örnek olarak grafiksel heykeller
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez `Grafiksel Heykeller' tanımlamasını oluşturmaya yönelik bir araştırmayıkapsamaktadır. ilk kez tanımlanan grafiksel heykellerden bahsetmek için grafikselheykellere kadar olan serüvenin incelenmesi önem taşır çünkü bu serüvende gelişiminreferansları, insanın varoluşundan bugüne ele alınması gereken konular vardır.Tezin ilk bölümlerinde algı ve algı psikolojisi konusu anlaşılmaya çalışılmış bununiçin de insanın varoluşundan bu yana gelişim süreci sosyolojik, psikolojik ve kültürelyönleriyle araştırılmıştır. İnsanın gördüklerini nasıl algıladığı ve yaratı sürecinde bualgıyı nasıl işlediği incelenmiştir.Tezin beşinci bölümünde kronolojik bir gezinti yapılmıştır. Bu yolculuk 18. Yy'ınetkilerinden de bahsederek 20. Yy'ı anlamayı hedefler. Böylece toplumun bir parcasıolan sanatçının yaşamını doğrudan etkileyen olaylara göz atma ve yapıtlarınıyönlendiren dinamikleri inceleme şansı bulunmuş olur.İlk beş bölüm 20. Yy'ı da kapsayan insan gelişimini incelediğinden, çağımıza ait,grafiksel heykeller gibi pek çok yeni çalışmayı anlayabilmemiz ve gelecekteyapılabilecek çalışmalara etki edebilmemiz ve gelişimimiz için oldukça önemlidir.Grafiksel heykeller adından anlaşıldığı gibi grafik tasarım ve heykel disiplinlerininortaklığının ürünleridirler. Kısaca bu tez grafiksel heykellerin görsellerinden yolaçıkılarak. bu iki sanat dalının yüzeylerinin ve araçlarının varoluşları üzerindenincelenmesi ve karşılaştırılmasını kapsamaktadır. The thesis covers a research aiming at conceptualizing `Graphical Sculptures?. Inorder to use the concept `graphical sculpture?, we need to study pre-graphical sculptureof humanity since it reflects various issues and references on evolution of the concept.The first part of the thesis, concentrates on the perception concept and perceptualpsychology by questioning the evolution process human since the existence in thesociological, psychological and cultural aspects. The main question this chapterfocuses on is how the human perceives what they see and its relation with the processof creativity.The fifth part of the thesis is a chronoligical wander making us to understand 20thcentury by mentioning the 18th century?s impacts. Hence, it offers a chanceunderstand the artist?s life as a part of the society and the dynamics that shape his art.The first five chapters carries great importance in terms of understanding variouscontemporary works like the graphical scultpure and being able to influence numerousfuture works by covering the evolution of the human.Denoted by the name, the graphic sculptures are common products of thedisciplines graphic design and sculpture. In conclusion, this thesis aims at instigatingand comparing sirface work and tools of aforementioned two disciplines in referenceto graphical sculpture images.
Collections