Türkiye`de müzik yayıncılığı ve müzik dergileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Müzik sadece bir sanat alanı degil aynı zamanda toplumun kültürel yapısınınönemli bir parçasıdır. Müzik alanında yapılan yayınlar bilginin sürekliligini sagladıgıgibi bilginin üretilmesini ve gelisimini saglar. Türkiye'de müzik yayıncılıgı Osmanlıdöneminden beri yavas yavas gelisen alandır. 19. yüzyılın ikinci yarısında basılıyayınlar ortaya çıkana kadar müzik notaları, güfteler ve teorik bilgiler elyazmaları ilekopya edilmistir. 1850'li yıllardan Cumhuriyete kadar müzikle ilgili telif çevirieserler ve nota, güfteler yayınlanmıstır. Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren ise ilkolarak müzikle ilgili süreli yayınlar ortaya çıkmıstır. 1980'li yıllardan itibaren müzikyayıncılıgında yenilikler gözlemlenmektedir. Örnegin müzik yayıncılıgı ile ilgili özelyayınevlerinin kurulması önemli bir gelismedir. Ancak günümüz Türkiye'sindemüzik yayıncılıgı gittikçe islevini yerine getirememeye baslamıstır. Bunun birdençok sebebi vardır. Yayınların okuyucuya ulasamaması, maliyetli olması, isteksizokuyucu kitlesi bu sebepler arasında sayılabilinir. Müzik yayıncılıgında yayıncılıgındiger alanlarında oldugu gibi daha az maliyetli ve yaygınlık oranı çok daha yüksekolan elektronik yayıncılıga baslanması bu sorunun giderilmesinde bir çözümolusturacaktır. Bilimsel hakemli ve uluslararası indekslerde yer alan akademikdünyaya yönelik süreli bir müzik yayının birçok avantajı vardır. Böyle bir olası yayınbir proje seklinde tasarlanıp uygulanabilinir.Çalısmada tarihsel süreç içinde müzik yayıncılıgının Türkiye'de nasılgelistigini arastırarak, günümüzdeki ve gelecegi konusunda fikirlerden yola çıkıp,müzik yayıncılıgının karsılastıgı sorunlara ve gelecekte karsılasacagı sorunlar birçözüm önermektir. Sosyal bilimlerde uygulanan arastırma teknikleri ile hazırlanan buçalısmada, müzik yayıncılıgının tarihçesi için literatür taraması yapılmıs veliteratürden elde edilen bilgiler özetlenmis, günümüz için ise yayıncılarlagerçeklestirilen sözlü görüsmeler kaynak olarak kullanılmıstır. Music is not only a branch of art but also an important part of culturalstructure of society. Besides the publications in the branch of music provide thepersistence of knowledge, it provides to produce and improve the knowledge. Themusic publishing in Turkey is a branch that has improved gradually since Ottomanperiod. Until the pressed publishings has appeared in the second half of the 19thcentury; musical notes, lyrics and theoretical knowledge are copied by thecalligraphies. Until from 1850s to Republic period, translated works related to themusic, notes and lyrics had been published. As from the first years of Republic,periodic publishings related to music had been emerged. Innovations in publishingmusic have been observed since 1980s. That the construction of the publishing firmsrelated to music publishing is an important improvement. However the musicpublishing in current Turkey has started to disfunction day by day. There are manyreasons of this. That the music publishings do not deliver to the audience, they arequite costly, there are unwilling audience and etc. can be among the reasons. In themusic publishing, like in the other branches of publishing, that elecronic publishingwhich has been less costly and more popular starts would be solution to overcomethis problem. There are a lot of advantages of a periodic music publishing thatoriented to academic world, placed in the indexes with international and scientificarbitrators. Probable publishing like this can be designed and applied.In the historic period by searching the development of music publishing inTurkey in this paper and by starting from the opinions of today and future, the aim isto present a solution to the problems that music publishing faced and would face infuture. In this paper that has been prepared with the searching techniques that appliedin the social sciences, the scanning of literature has been made for the history ofmusic publishing , the knowledge attained from literature has been summarized andverbal negotiations with publishers has been used for nowadays.
Collections