Grafik tasarımcıların sorunları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Türkiye'de grafik tasarımcıların eğitim ve meslek hayatında karşılaştıkları sorunları araştırmak üzere hazırlanmıştır.İlk bölümde Tasarım kavramından başlayarak tasarımda yaratıcılık grafik tasarım kavramı, reklamda grafik tasarımın önemi, reklamcı ve reklam ajansı konularına kısaca değinilmiştirİkinci bölümde grafik tasarım eğitimi güzel sanatlar fakülteleri ve grafik tasarımın gelişmesi için kurulan grafikerler meslek kuruluşu, reklamcılar derneği ve reklamcılık vakfı gibi sivil toplum kuruluşları tanıtılmıştırÜçüncü bölümde tasarımda özgünlük, grafik tasarımcılar arasında mektepli ve alaylı çatışması, müşteri ve grafik tasarımcıları arasındaki anlaşmazlıklar örneklerle anlatılmaya çalışılmıştır.Dördüncü ve son bölümde reklam ajanslarında çalışan grafik tasarımcıların eğitimleri, tasarımlarını oluştururken dikkat ettikleri ya da dikkat etmedikleri noktalar, teknik donanımları, ajans sahipleri ya da yöneticileri ile olan ilişkileri, müşterileri ile olan ilişkileri gibi sorunları daha detaya indirgeyerek anket yöntemiyle bir alan araştırması yapılmıştır. Anket ajans sahipleri ve yöneticileri tasarım eğitimi almış ve tasarım eğitimi almamış grafik tasarımcılara uygulanmıştır. This paper represents a research about problems faced by graphic designers both in professional and educational life.In the first section, starting from design concept , creativity in design , ideology of graphic design , importance of graphic design in advertisement and advertising agencies have been shortly mentioned .The second section introduces education system in the graphic design , faculties for fine arts , and civil society organizations such as institutions to develop graphic design, advertisers association and advertising foundation.In the third section, originality in design, conflicts of scholarly nontrained graphic designers and educated designers and lastly disputes between clients and graphic designers have been mentioned with examples .The fourth and last part includes a field survey. Education of graphic designers, their concentration areas when they are creating their designs, technical equipment, relationships with agencie owners and managers and also customers, such issues have been mentioned to look into more details of problems of graphic designers. Agencie owners and managers and also educated or noneducated graphic designers were under this survey.
Collections