Tüketimde ambalajın önemi, ambalaj tercihinde tüketicinin tutumu ve çevre bilincinin satın almadaki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hazırlanan bu çalışmada, günümüz modern toplumlarında yaşanmakta olan tüketimolgusu üzerinde önemle durulmuştur. Tüketicideki, var olan içsel güdüleri tüketimhareketi haline dönüştürerek onu müşteri konumuna sokan bir durumdur. İlerisi içinmuhtemel müşteri durumunda olan bir kişi ihtiyacını karşılamak için çeşitlimotivasyon ve zorunluluklar hissettikten sonra satın alma karar ve niyetine ulaşır.İşletmeler, üretim stratejilerinde ve ambalaj tasarımlarında bu konuya dikkat etmektetüketiciler ise; ambalaj tercihlerinde ambalajların çevreye zarar verip vermedikleriniincelemektedirler. Üretici ve tüketici arasındaki bu etkileşimin sonucunda da çevrebilinci oluşmalıdır. Ülkemizde ambalajın öneminin yeterince benimsenmediği veambalajlamaya gereken ilginin gösterilmediği ortaya çıkmıştır. Ambalaj kavramı,mamul açısından ve reel olarak ele alınacak olursa belirli bir amacıngerçekleştirilebilmesi için kullanılan bir vasıtadır. Toplumdaki her bireyin tüketmezorunluluğu dikkate alındığında, tüketici bireyin davranışları çevre kirliliğininartmasına ya da azalmasına sebep olmuştur. Çevre eğitimi, tüketici eğitiminin konualanlarından birini oluşturmakta, gerek yaygın gerekse örgün eğitim yoluyla birey,aile ve topluma ulaşmaya çalışılmalıdır. The obligation of every individual in the society of consumption is taken intoaccount, the behavior of individual consumers to increase or decrease theenvironmental pollution caused. Environmental education, consumer educationconstitutes one of the subject area, both through formal education as well as commonindividuals, families and society should be trying to reach.Prepared in this study, ourmodern society is experienced in cases of consumption have been emphasized. Theconsumer, the consumer movement into existing internal motivation're converting itinto customers is a condition. Prospects for the future in the event that a person needsto feel the necessity for various motivations and intentions, and after the purchasedecision is reached. Businesses, manufacturing and packaging strategies to payattention to this issue in the design of the consumers, their choice of packaging andexport of packaging did not harm the environment are examined. As a result of theinteraction between producers and consumers or environmental awareness must becreated. In our country the importance of packaging and packaging is not enough, theneed to adopt is not shown moderate interest has emerged. Packaging concept, interms of products and will be treated as if the real purpose of a particular vehicle isused to perform. The obligation of every individual in the society of consumption istaken into account, the behavior of individual consumers to increase or decrease theenvironmental pollution caused.
Collections