Kentleşmenin açık hava reklamcılığı üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geçtiğimiz elli yıl içerisinde kentleşmenin çok hızlı bir oluşum ve gelişim içinde olması, kentleşmiş bölgelerde üretim ve tüketim sektörünü de ivmeli bir hızla canlandırmıştır. En büyük etkenin kentleşme olduğu, reklamcılık sektörü de hızlı tüketim mallarının pazarlanmasında etkili olmuştur. Peki, bu etkiler nelerdir? İşte bu tez, bu sorunun cevabını aramaktadır. Bu tez, ? Kentleşmenin açık hava reklamcılığı üzerine olan etkileri nelerdir?? sorusuna cevap aramaktadır.Bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, yapılacak araştırmanın nedenini, araştırmanın amacını, araştırmanın faaliyet alanlarını ve faydalarını, reklamcılık ve açık hava reklamcılığına giriş yapılmıştır. İkinci bölüm, `kentleşme' tanım ve içeriği üzerine yoğunlaşmıştır. Çok detaylı ve titiz bir çalışma yapılarak kentleşmenin tarihinden başlayarak, kentleşmenin sosyal gelişim süreci ve kentleşmenin nedenlerine değinilmiş ve kentleşme kavramı spesifikleştirilerek Türkiye'deki kentleşme ve gelişim süreci araştırılmıştır. Üçüncü bölüm, bu tezin asıl objektifi olan reklamcılığın ve özellikle açık hava reklamcılığının üzerine yapılan araştırmalar belirtilmiştir. Dünyada ve Türkiye'de reklamcılığın tarihsel gelişimi, reklamcılığın yapılış amacı, reklamcılığın sınıflandırılması, reklam ortam ve araçları bu bölümde altı çizilen detaylardır. Reklam çeşitlerine değinildiğinde yazılı, görsel, elektronik ve dış mekân reklam ortamlarından bahsedilmiş olup, dış mekân reklam araçları üzerine detaylı bir araştırma yapılarak dünyada ve Türkiye'deki açık hava reklamcılığının özellikleri, alanları, çeşitleri görsellerle belirtilmiştir. Bu bölümde, afişler, billboardlar, megalightlar, yapı ve binalardaki reklam çeşitleri, kuleler, yer grafikleri, cam grafikleri, gezici reklam araçları- taksi reklamcılığı vs. örneklerle açık hava reklamcılığının kentleşme üzerine etkileri titizlikle gözler önüne serilmiştir. Dördüncü bölümde `kentleşme' ve `açık hava reklamcılığı' kavramlarının birbiriyle olan ilişkileri ve etkileri belirtilmiş, ayrıca istatistiksel verilere dayanarak tezin amacına uygun bir şekilde `kentleşmenin açık hava reklamcılığı üzerine etkileri' bu bölümde sunulmuştur. Beşinci ve son bölüm olan `Sonuç' bölümünde ise yazarın `kentleşmenin açık hava reklamcılığı üzerine etkilerinin' çok fazla olduğu belirtilmiştir. Direkt ve hızla hedeflenen amaca ulaşılmasına etken olan etkin pazarlama yöntemlerinden açık hava reklamcığının önemi gözler önüne serilmiştir ve yazarın yorumları ve tavsiyeleri belirtilmiştir.Bu araştırma, kentleşme kavramı ve açık hava reklamcılığı üzerine çok geniş bilgi sunumunu ve reklamcılık örneklerini ihtiva eder. Araştırma boyunca yazılı ve görsel basımdan ve elektronik ortamdan faydalanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kentleşme, Reklamcılık, Açık hava Reklamcılığı, Billboard. In the past fifty years, the effects of the development and the improvement of the urbanization increase the production and consumption. The most important factor of the marketing of the production goods is advertisement. So, what are these factors that have affected the the marketing of the consumer products. This thesis seeks an answer of this question. This thesis, ?The Effects of Urbanization on Outdoor Advertisement,? explores the general perspective of urbanization, advertisement and specifically outdoor advertisement. The main purpose of this thesis explores the effects of the outdoor advertisement on urbanization. This study consists of five chapters. In the first chapter, the thesis briefly mentions the reasons of this study, the benefits of this study, the scope and the objective of this study. In the second chapter, the thesis focuses on the ?urbanization? concept. The third chapter explores the perspective of advertisement concept and specifies the the researches that have been done on advertisement and provides the ?outdoor advertisement? with the visial examples. In this chapter, the examples of posters, banners, towers, ground graphics, windows graphics, billboard, megalights have been provided. In the fourth chapter, this thesis focuses on the relationship between the urbanization and outdoor advertisement concepts. In the Conclusion, the researcher conclude the results and give recommendation regarding the goal of this thesis.Keywords: Urbanization, Advertisement, Outdoor Advertisement, Billboard.
Collections