KOBİ bankacılığında kredi yönetimi ve Türkiye`de KOBİ bankacılığı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KOBİ'lerin ülke ekonomilerindeki yeri ve önemi; yatırım, üretim, istihdam, ihracat ve ödedikleri vergiler açısından ciddi boyutlardadır. Özellikle KOBİ'lerin sayıca tüm işletmeler içindeki payları ve istihdama sağladıkları katkı; Dünya'daki başlıca ülkelerde (Türkiye dâhil) % 90'ların üzerindedir. Bu nedenle ülkeler, KOBİ'lere sağlanan desteklere, üretilen politikalara önem vererek, ülke içinde ve uluslar arası alanlarda KOBİ'lerin rekabet gücünün arttırılmasını hedeflemektedirler.Bu rekabet ortamı sadece KOBİ'ler arasında değil, KOBİ Bankacılığı hizmeti veren ticari bankalar arasında da söz konusudur. Bankalar, KOBİ müşterilerine yönelik yeni pazarlama teknikleri ve stratejileri geliştirmekte olup, KOBİ'lere yönelik yeni ürün ve hizmetler ile pazar payı konusunda rekabet etmektedirler.Çalışmamızda, öncelikle bankalara ve KOBİ'lere ilişkin genel bilgiler verilmiştir. KOBİ'erin farklı tanımlamaları, özellikleri ve önemi üzerinde durulmuş olup, özellikle ?KOBi'lere Yönelik Destekler?, ?KOBİ Bankacılığı?, ?KOBİ Bankacılığı Ürünleri? ve ?Türkiye?de Faaliyet Gösteren Ticari Bankaların KOBİ Bankacılığı Uygulamaları? konuları ayrıntılı olarak incelenmiştir.Sonuç kısmında ise, KOBİ Bankacılığı yapan bankaların müşterilerinin ihtiyaçlarını iyi belirleyebilmeleri ve KOBİ'lerin bankalardan beklentileri doğrultusunda çözüm önerilerinde bulunulmuştur. The role and importance of SME's in economic welfare of countries are very influential due to their investment, production, employment, export and taxes paid. Specifically, in some leading countries (Including Turkey) in the world, the proportion of SME?s among other types of enterprises and its contribution to employment is more than 90%. Therefore, by giving importance to SME supports, legislations concerning SME, countries aim to increase SME's competitivenes in domestic and international markets.This competitive environment does not exist only among SME but also among commercial banks which give services to SME. Banks improve new marketing techniques and strategies to their SME customers and compete for market share with their new products and services tailored for SME.In this study, general information about banks and SME's is given primarily. Besides, emphasizing properties, importance and variant definitions of SME, SME supports, SME banking, SME banking products and SME banking implications of commercial banks operating in Turkey are analyzed elaborately.In the conclusion part, some solutions according to SME's bank service expectations are offered for commercial banks to make customer needs better identified.
Collections