Türkiye`deki sosyal sorumluluk projelerinin marka farkındalığı üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Güçlü bir marka üreticiye, tüketiciye ve ülke ekonomisine sağladığı avantajlar nedeniyle işletme açısından önemli bir değerdir. Marka yaratmak zor, zaman alan, riskli ve maliyetli bir süreçtir. Bir markanın ayakta kalması, kar elde etmesi ve en önemlisi varlığını sürdürebilmesi için iyi bir imaja ihtiyacı vardır. Toplumun gözünde bir markanın olumlu bir imajı yoksa ne kadar kaliteli ürün ya da hizmet üretirse üretsin, pazarda varlığını sürdürmesine imkan yoktur.Tarihsel gelişim sürecine bakıldığında işletme kavramının ortaya çıkmasından 20. yüzyıla kadar işletmelerin tek amacı kar elde etmek olmuştur. Bugün ise şartlar değişmiş küresel rekabet ortamında işletmelerin temel amacı kar elde etmekle birlikte, satışları artırmak, toplumun refah ve çıkarını gözetmek, imajını, toplum içinde saygınlığını artırmak toplumun ve diğer grupların sorunlarına duyarsız kalmamak ve toplumdan aldıklarını geri vermek olmuştur.Markalar kar elde etmelerinin ve varlıklarını sürdürmelerinin yanı sıra, toplumun yaşam standardını yükseltmek, toplumsal sorunlara çözüm üretmek, toplumdaki müşteri ve tüketicilerinin beklentilerine uygun faaliyet göstermek zorundadırlar. Bu bağlamda işletmeler, faaliyet gösterdikleri pazarların sosyal ve kültürel özelliklerini dikkate alarak sosyal sorumlulukla ilgili çeşitli stratejiler ortaya koymaktadırlar.Bu çalışmanın amacı, sosyal sorumluluk projelerinin marka farkındalığına olan etkisinin araştırılması ve sosyal sorumluluk projesi örneklerinin bu doğrultuda incelenmesidir. A strong brand is a valuable asset due to advantages it brings to producer, consumer, and country?s economy. Developing a brand is a hard, time consuming, risky, and costly process. In order for a brand to make a profit, and most important of all, to keep existing, it needs a good image. No matter how high quality products or services it offers, it is impossible for a brand to survive in the market if a brand does not have a positive image in the minds of the society.When you look at past development, businesses? one and only aim had always been realizing profits until the 20th Century. Nowadays the situation has changed; in the global competitive environment, businesses? goals have turned into increasing sales, caring for society?s welfare and benefit, developing an image and increasing company?s prestige, being sensitive towards society?s and groups? problems and giving back what they take from the society along with making a profit.Brands, aside from realizing profits and continuing their existence, are obliged to increase society?s standards of living, develop solutions for social problems, and operate in accordance with consumers? expectations. As a result, businesses have to come up with several strategies related to social responsibility, paying attention to social and cultural aspects of the market they operate in.The aim of this study is to explore the effects of social responsibility projects on brand awareness and to examine social responsibility project samples in this aspect.
Collections