Dış mekan görsel bildirişim elemanlarının font tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde reklâm sosyal yasamın vazgeçilmez bir parçası olmuştur. Bu sebeple açık hava reklâmcılığı tüm ortamlar kullanılarak tasarlandığından toplumun her kesimine ulaşmak için uygun bir yoldur.Dış mekan görsel bildirişim elemanları açık hava reklâmcılığının en önemli parçasıdır. Özgür, sınırsız, yaratıcılığa açık tasarım olanağı, yönlendirme, işaretleme ve direkt mesaj iletme gibi birçok işlevselliği olan dış mekan görsel bildirişim elemanları etkili bir iletişim ortamı yaratırlar. Bu iletişimi doğru kullanmanın yolu iyi bir grafik tasarım sürecinden geçer. Grafik tasarım sürecinde fotoğraflar, tipografi, renk bilgisi ve tasarımı hedef kitlenin yapısı bakımından önemlidir. Yapılan reklâm ve tanıtım kampanyasının planlaması sırasında etkili bir grafik tasarım süreci izlendiğinde dış mekan görsel bildirişim elemanları amaca ulaşma yolunda etkili yöntemlerden biridir.Bu araştırmada reklam, dış mekan görsel bildirişim elemanları ve dış mekan görsel bildirişim elemanlarının tipografik standartları , kullanılan reklam elemanlarınındeğerlendirilmesini ve tarihi süreç içerisindeki dış mekan görsel bildirişim elemanlarının durumunu incelenmiştir. Örneklem olarak çevresel grafik olarak tasarlanmış dış mekan görsel bildirişim elemanlarındaki tipografiler değerlendirilmiştir.Çalışmanın önceliğinde algı ve iletişim konu alınarak dış mekanda reklamın önemi vurgulanmıştır. Açık hava reklamcılığı ve açık hava reklamcılığında reklam elemanlarının amaçlarına göre sınıflandırılması yapılmıştır. Üçüncü bölümde dış mekan görsel bildirişim elemanları ve kullanım alanları ve özellikleri incelenmiştir. Dördüncü bölümde; dış mekan görsel bildirişim elemanlarında tipografi standartlarına değinilmiştir. Bu inceleme doğrultusunda edinilen bilgilere göre reklam elemanlarındaki tipografiler değerlendirilmiştir. Beşinci bölümde ise dış mekan görsel bildirişim elemanlarının tarihi süreci araştırılmıştır.Tüm bu araştırmalar ve incelemeler sonucunda dış mekan görsel bildirişim elemanlarında tipografi kullanımında ciddi bir sorunun olduğu ortaya çıkmıştır. Tasarımcılar dış mekan görsel bildirişim elemanlarının tipografik standartlarına uygun olmayan birçok çalışma ile çevresel grafik adına bir kaos ortamı yaratmışlardır.Dış mekan görsel bildirişim elemanları daha bilinçli ve kuralları önemsenerek tasarlanmalıdır. Bu şekilde olduğu sürece izleyiciye hem amacına ulaşmış bir reklam sunacak hem de estetik açıdan doyurucu bir seyir ortamı yaratacaktır. Today, advertisement has become an indispensible part of social life. Therefore, outdoors advertising is a method suitable for accessing all sections of the society as it is designed using all media.Outdoors visual communication elements are the most significant part of outdoors advertising. Having many functionalities such as opportunities for free, unlimited designing open to creativity, canalization, marking and direct message transmission; outdoors visual communication elements create an effective communication media. The way to use this communication properly passes by the process of a good graphical design process. During the graphical design process; photographs, typography, color information and design are important in terms of the structure of the target audience. Outdoors visual communication elements are one of the most effective ways for achieving the goal when an effective graphical design process is followed during the planning of the advertisement and launch campaign carried out.This research investigates outdoors visual communication elements and the typographical standards of outdoors visual communication elements, evaluation of advertising elements used and the status of outdoors visual communication elements throughout the historical process. Typographies in outdoors visual communication elements designed as environmental graphic are evaluated as samples.The priority of the study is to emphasize the importance of outdoors advertising as the subject matter of perception and communication. Outdoors advertising and the advertisement elements of outdoors advertising were classified according to their goals. In the second part, outdoors visual communication elements and their areas of use and characteristics were investigated. And in the third part, standards of typography in outdoors visual communication elements was touched upon. According to the information obtained in line with this investigation, typographies in advertisement elements were evaluated. In the fourth part, on the other hand, the historical process of outdoors visual communication elements were searched.As a result of all these researches and investigations, it was revealed that there is a serious problem in the use of typographies in outdoors visual communication elements. Designers have created a chaos environment with many studies not in compliance with the typographic standards of outdoors visual communication elements on behalf of environmental graphics. Outdoors visual communication elements must be designed in a more knowing manner and regarding the rules. As long as it is this way, it will both provide the audience with an advertisement that has achieved its goal and an aesthetically satisfactory watching environment.
Collections