Açıkhava reklamlarında mecraların merak uyandırıcı biçimde kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Reklamcılık sektöründe kendisine ayrı bir pencere açan açıkhava reklamlarının temeli eski medeniyetlere kadar dayanmaktadır. Farklı uygarlıklarda başlayan iletişim etkinliklerinin zaman ilerledikçe, ihtiyaçlar doğrultusunda gelişim göstermeye başlaması ve ticaretin doğuşu reklamcılık kavramını da beraberinde doğurmuştur. Bu kavramın içerisinde yer alan açıkhava reklamları andından da anlaşılacağı üzere kapalı mekanlar dışında kalan reklam ortamlarından oluşmaktadır.Bugün kitle iletişiminin bir parçası haline gelen reklam etkinlikleri birçok alanda farklı amaçlar doğrultusunda çeşitli medya araçları ile hedef kitlenin algısına ulaşmaya çalışır. Bu medya araçları içerisinde hedef kitle üzerindeki etkisi, kaçınılmazlığı ve etkili mesaj sunma özelliği ile açıkhava, diğer medya araçlarından bir adım daha öndedir.Reklam verenler ve reklamcılar için, kitlelerin algılarında kalıcılığı sağlamak her kampanyanın ana amacını oluşturur. Kampanyalarda, verilmek istenen mesaj kimi zaman direkt olarak verilirken kimi zaman da, yaratıcı ve dolaylı yollarla tüketicinin merakı uyandırılarak, saklanan mesajı kendilerinin bulması sağlanır. Böylece açıkhava reklamlarının daha etkili olması ve kalıcılığı sağlanmaktadır.Anahtar Kelimeler: Açıkhava Reklamları, Yaratıcılık, Merak, Kampanya. The basis of outdoor advertisements, which have opened a new window for themself in advertising sector, can be traced back to the ancient civilizations. The development of communication activities that started in different civilizations in line with the needs has brought along the concept of advertising. As is evident from its name, the outdoor advertising, which is included within the scope of this concept, consists of the advertisement environments that remain out of indoor spaces.Advertisement activities, which have become a part of mass communication today, try to reach the perception of the target audience via various media tools in many fields in line with different purposes. For this reason, outdoor is a step ahead of other media tools with its impact on the target audience, its inevitability, and its property of effective message presentation.For the customers and advertisers, providing permanency in the perception of masses comprises the main purpose of each campaign. In the campaigns, sometimes the message desired to be conveyed is directly implemented, and sometimes the hidden message is desired to be realized by the consumers via creative and indirect ways by arousing curiosity. In this way outdoor advertisements have become more effective and permanent.Keywords: Outdoor Advertisement, Creativity, Curiosity, Teaser Campaign.
Collections