Show simple item record

dc.contributor.advisorKörükçüoğlu, Çetin
dc.contributor.authorÖzek, Eren
dc.date.accessioned2021-05-08T06:30:35Z
dc.date.available2021-05-08T06:30:35Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623095
dc.description.abstractTürk Müziği'nde ses sistemi ve makam teorisi konularında yapılmış birçok çalışma olmasına rağmen tüm müzik otoriteleri tarafından kabul gören, icra-teori birliğini sağlayabilmiş bir sistem henüz ortaya konamamış, konu üzerine tartışmalar ve arayışlar hala sona ermemiştir. Bu arayışlar çerçevesinde, icra ile teori arasındaki faklılığın yok edilmesi amacıyla yapılacak bir çalışmanın başlangıç noktası, icranın iyi analiz edilmesi olacaktır. Analiz sonucu elde edilen verilerin doğru değerlendirilmesi, icradan yola çıkılarak bir teori üretilmesini ve icra ile örtüşen bir sistem tarifi yapılmasını olanaklı kılacaktır. Bu anlamda günümüzün gelişen bilgisayar teknolojisinden yararlanılarak, icracılardan toplanan ses örneklerinin analizleri yapılmalıdır. Bu çalışmada günümüz icracıları ile özel olarak yapılmış kayıtlar ile geçmişten günümüze kayıtları ulaşan usta müzisyenlerden derlenen kayıtlar bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Analiz sonuçları sent ve Holder koması cinsinden teorik değerler ile karşılaştırmalı olarak sunulmuştur. Ayrıca melodik yapının icra üzerindeki etkileri araştırılmıştır.
dc.description.abstractAlthough there exists some work on sound system and maqam theory in Turkish Music, there is not a system which is approved by all music authorities and can establish the unity between the theory and the performance. So, the debates on these topics and search for such a system have not been finalized. Within the frame of this search, the starting point of a research, that aims to eliminate the differences between the performance and the theory, should be the deep analysis of the performance. Accurate evaluation of the results of this analysis leads to a theory that has roots from the performance and enables us to describe a system that is coherent with the performance. Thus, the advanced technology should be utilized and the records from the performers should be analysed. In this work, records that are collected from present-day performers especially for this work and the records that reach present day from past masters are anaysed digitally. The results of the analysis are demonstrated and compared with the theoretical values in cent and Holder comma values. Investigated the effects of performance on the melodic structure.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleTürk müziğinde çeşni kavramı ve icra teori farklılıklarının bilgisayar ortamında incelenmesi
dc.title.alternativeThe concept of çeşni in Turkish music and the analysis of performance-theory differences in digital environment
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Müziği Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmTurkish music
dc.subject.ytmFlavours
dc.subject.ytmFrequency analysis
dc.subject.ytmPerforming
dc.identifier.yokid415554
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid296266
dc.description.pages435
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess