Çorum ilinde küçük ve orta ölçekli işletmelerde stratejik yönetimin yeri, önemi ve geliştirilmesi; bir işletme örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çorum ilinde faaliyet gösteren küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) stratejikyönetim konularındaki uygulamalarının neler olduğunu, stratejik yönetim kararlarınınhangi örgütsel düzeyde alındığını, stratejik yönetimin temelini oluşturan SWOT analizininve diğer bilimsel tekniklerin tanınma ve kullanılma durumlarını ortaya koymak buaraştırmanın amaçları arasındadır. Bunun yanında bu çalışma, KOBİ?ler nezdinde yaygınolarak bilinmeyen stratejik yönetimin önemini hatırlatarak farkındalık yaratmakbakımından önemlidir. Araştırmanın uygulama kısmında anket yöntemi kullanılmıştır.Çorum Ticaret Sanayi Odası (ÇTSO) üye veri tabanında yer alan yaklaşık 200 işletmeyeanket uygulanmıştır.Anketlerin değerlendirilmesi neticesinde, Çorum KOBİ?lerinde stratejik yönetiminyaygın olarak uygulanmadığı, stratejik planın kısa sureli is planlarıyla karıştırıldığı,stratejik yönetim ve ilgili kavramların iyi bilinmediği ve soruların bu bilinmezlikle çelişkilişekilde cevaplandırıldığı görülmüştür. Bunun yanında, Çorum KOBİ?lerinin stratejikyönetim alanındaki tercih eğilimleri araştırılmış ve yöneticilerin eğitim durumu, cinsiyeti,çalışma süreleri ile stratejik yönetim kapsamı arasında anlamlı ilişkisi değerlendirilmiştir. Defining the applications in the field of strategic management, in whichorganizational level strategic management decisions are taken, recognition and practice ofSWOT analysis which form the basis of strategic management and other scientifictechniques in small and medium-sized enterprises (SMEs) in the province of Çorum arebetween purposes of this study. In addition, this study is important in terms of creatingawareness, recalling the importance of strategic management which are not widely knownby SMEs. Survey method was used in the application part of the study. Questionnaire wasadministered about 200 members from Çorum Chamber of Commerce and Industry(ÇTSO) database.As a result of evaluation of the questionnaires, it is seen that strategic managementsare not widely applied, strategic plan is mixed with short-term plans, strategic managementand related concepts are not well known, and the questions were answered in a mannerinconsistent of unawareness in SMEs of Çorum. In addition, preferred trends in the field ofstrategic management of Çorum SMEs are surveyed and relationship between strategicmanagement scope and the level of education, gender, work duration of managers isassessed.
Collections