Kayış-kasnak mekanizmalarında kayış gerilmelerinin hesabı ve ölçülmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET KAYIŞ - KASNAK MEKANİZMALARINDA KAYIŞ GERİLMELERİNİN HESABI VE ÖLÇÜLMESİ Bülent TANIR Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi / Tez Danışmanı : Yrd.Doç.Dr. Nedim GERGER) Balıkesir, 2000 Küçük çaplı kasnaklar üzerinde çalışan kayışlarda ölçülen kayma değerleri, klasik kayma teorisine göre kayışın sadece boyca uzamasına göre hesaplanan değerden daha büyüktür.. Şekilsel uyum. Kayma şekil değiştirmesi. Eğilme rij itliği Tüm bu faktörlerin kayma olayı üzerinde etkisi vardır. Bu etkilerin, sayısal yöntemlerle çözümü yanında ilgili çalışmalarda yapılan deneylerle de etkisi doğrulanmıştır. Bu çalışmada ayrıca kayış kesitindeki basınç dağılımının değişimi ve etkilerine de değinilmiştir. Bu basınç dağılımının; kort rijitliği, kauçuk rijitliği ve sürtünme katsayına bağlı olarak değiştiği, kayışın yan taraflarında büyük basınç dağılımlarının ve şekil değişiminin oluştuğu görülmüştür. Bu olay kayışın yıpranmasında önemli bir etkendir. ANAHTAR SÖZCÜKLER : kayış - kasnak mekanizmaları / kayış kayması / şekilsel uyum / kayma şekil değiştirmesi / eğilme rijitliği / kayış kesitindeki basınç dağılımı / kort rijitliği / kauçuk rijitliği / kayış yıpranması ıı ABSTRACT CALCULATION AND MEASUREMENT OF BELT TENSIONS IN BELT DRIVES Bülent TANIR Balıkesir University, Institute of Science, Department of Mechanical Engineering (Master of Science Thesis / Supervisor : Assoc. Professor Dr. Nedim GERGER) Balıkesir, 2000 Slip measurements of belts running on small pulleys exhibit substantially higher slip than can be predicted from classical creep theory, considering belt extension.. Compliance. Shear deflection. Flexural rigidity All these factors play an important role on the belt slip.The effects of these factors are not only proven by the numerical solution methods but also experiments related to the subject. In the study variation of pressure distribution and effects on the cross section of a belt are assessed. It is seen that, the pressure distribution varies depending on cord rigidity, rubber rigiditiy and friction coefficient and also there is big pressure distributions and shape deformations on the either side of the belt. These are major factors on wearing of the belts. KEY WORDS : belt drives / belt slip / compliance / shear deflection / flexural rigidity / pressure distributions a cross section of a belt / cord rigidity / rubber rigidity / belt wearing in
Collections